چند روش درمانی خانگی که واقعاً مؤثر هستند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آیا از این که برای برطرف بیماری خود مدام به داروخانه بروید، دارو خریداری کنید و بعد این دارو اثری نداشته باشد، خسته شده اید؟ یا در نهایت با استفاده از دارو دچار عوارض جانبی شدید آن شده اید و آرزو نموده اید کاش آن دارو را مصرف نمی کردید؟ آیا زمانی که داروی موردنظر تأثیر نداشت، سراغ داروی گران تری رفتید و بعد متوجه شدید این دارو هم تأثیری ندارد؟

چند روش درمانی خانگی که واقعاً مؤثر هستند

به همین علت است که بسیاری از افراد به سمت روش های درمانی طبیعی و خانگی می فرایند. اگرچه علم مدرن پزشکی بعضی از این روش ها را به سخره می گیرد؛ اما زمانی که تأثیر شگفت انگیز این روش ها را ببینید، بسیار متعجب خواهید شد.

بعضی از این روش ها ممکن است عجیب به نظر برسند؛ اما کافی است یک بار آن ها را امتحان کنید تا بینید چرا مردم بیش از هزاران سال از این روش ها بهره برده اند.

1. پیشگیری از عفونت گوش

شما می توانید به راحتی جرم گوش را خارج کنید. کافی است به پهلو دراز بکشید و داخل گوش خود را از آب اکسیژنه پر کنید. در کل به مقدار یک سر بطری برای پر کردن گوش کافی است. اجازه دهید که این آب به مدت 5 الی 10 دقیقه در گوش باقی بماند. احتمالاً صداهای ترق وتوروق و فس فس می شنوید. این صدا، صدای آب اکسیژنه است که در حال نرم کردن جرم گوش و کشتن باکتری های داخل گوش است. یک دستمال یا پارچه تمیز روی گوش بگذارید تا خشک گردد. البته می توانید آب داخل گوش را داخل روشویی یا سطل آشغال نیز خالی کنید؛ اما استفاده از پارچه بهتر است. حالا می توانید به راحتی با استفاده از نوک گوش پاک کن، جرم اضافی گوش را پاک کنید. این روش نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه احتمالاً دیگر دچار عفونت گوش نمی شوید.

2. پیشگیری از ایجاد بوی بد در پاها

آیا از بوی بد پاهای خود رنج می برید؟ برای پیشگیری از ایجاد این بو، کافی است یک شیشه الکل خالص تهیه نمایید. سپس یک تکه پارچه را به الکل آغشته نموده و آن را به پاهایتان بمالید. الکل، باکتری هایی را که باعث ایجاد بوی بد پا می شوند، از بین می برد.

3. التیام یک زخم

آیا به هنگام انجام کارهای آشپزخانه، دست خود را برده اید؟ گاهی اوقات برش روی دست باید پانسمان گردد؛ اما آن قدر هم شرایط بدی ندارد که بخواهید به پزشک مراجعه کنید و برش را بخیه بزنید. برای این کار بهتر است از چسب فوری استفاده کنید و پوست را به هم بچسبانید. سپس از نرم نماینده لب نعنایی روی آن بمالید تا بالای زخم را ببندد.

4. برای بهبود سرماخوردگی، این غذا را بخورید

آیا به یاد دارید که مادر یا مادربزرگتان به هنگام سرماخوردگی، برایتان سوپ مرغ درست می کرد؟ سوپ مرغ تنها یک غذای راحت برای دوران سرماخوردگی نیست، بلکه دارای ترکیبات ضدالتهابی است که به از بین بردن خلط و بعلاوه ویروس سرماخوردگی، یاری می نماید.

5. از بین بردن زگیل و برآمدگی های روی پوست

اگر فکر می کنید از بین بردن زگیل های زشت یا برآمدگی های آزاردهنده پوست، هزینه زیادی می طلبد و باید به متخصص پوست مراجعه کنید، بهتر است نگران نباشید. لازم نیست داروهای بدون نسخه و گران قیمت خریداری کنید، تنها چیزی که احتیاج دارید، نوعی نوارچسب به نام Duct Tape است. چسب کاغذی یا چسب برق به درد نمی خورد. حتماً باید از Duct Tape استفاده نمایید. هیچ کس نمی داند چرا این چسب برای از بین بردن زگیل یا برآمدگی های پوستی مؤثر است؛ اما جالب است بدانید واقعاً تأثیر دارد. کافی است زگیل یا برآمدگی پوست را با تکه کوچکی از این چسب بپوشانید. سپس تا زمانی که چسب خودش جدا گردد، منتظر بمانید و حتی در این مدت با این چسب حمام کنید. زمانی که چسب افتاد، اگر زگیل هنوز وجود دارد، این فرآیند را تکرار کنید. بسیاری از افراد اظهار داشته اند زگیل پس از 3 بار تکرار این فرایند که حدود 2 الی 3 هفته طول می کشد، از بین رفته است.

6. درمان زخم داخل دهان

اگر تا به امروز دچار زخم داخل دهان باشید، می دانید که این زخم ها بسیار دردناک هستند. مخلوطی از شیر منیزی و دیفن هیدرامین یا قرص سرماخوردگی تهیه نمایید. سپس روزانه 2 الی 3 بار، 2 یا 3 قطره از این ترکیب روی زخم بمالید. بیش ازحد از این ترکیب استفاده نکنید و آن را قورت ندهید؛ زیرا ممکن است گلو را بی حس کند.

7. سوزش نیش حشرات را از بین ببرید

گاهی اوقات رفتن به پیک نیک در بهار و تابستان به معنای نیش زنبور است. این بار آماده باشید و کمی جوش شیرین با سرکه با خود ببرید. نیش زنبورعسل در اصل حالت اسیدی دارد، در نتیجه اگر زنبورعسل شما را نیش زد، حتماً نیش را در بیاورید. سپس یک خمیر از جوش شیرین و کمی آب بسازید. حدود یک قاشق چای خوری از این خمیر را روی جای نیش بگذارید و آن را با یک تکه دستمال ببندید. پس از 15 الی 30 دقیقه، احساس بهتری خواهید داشت.

برای نیش زنبورهای دیگر، از سرکه استفاده کنید. یک پارچه تمیز را به سرکه آغشته نموده و روی جای نیش بمالید. احتمالاً بین 15 الی 30 دقیقه بهبود خواهید یافت.

8. سوزش معده را سریعاً متوقف کنید

آیا اخیراً یک غذای فلفلی و تند خورده اید که باعث سوزش معده شده است؟ برای تسکین سریع این سوزش، کافی است 1 یا 2 قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید. این مخلوط را بنوشید. فوراً احساس بهتری خواهید داشت.

9. بیماری پای ورزشکاران و قارچ ناخن های انگشت پا را از بین ببرید

بیماری پای ورزشکاران باعث خارش می گردد و به شدت می سوزد. قارچ های ناخن پا نیز فوق العاده زشت هستند. برای از بین بردن این مسائل کافی است پاهای خود را 1 یا 2 بار در هفته داخل یک دهان شویه عادی بگذارید. این روش بسیار قدیمی و کاملاً مؤثر است.

10. از ایجاد عفونت های قارچی واژینال و دستگاه ادراری پیشگیری کنید

نوشیدن یک لیوان آب گیاه کران بری باعث توقف عفونت های دستگاه ادراری خواهد شد. بعلاوه می توانید با مصرف روزانه یک ظرف ماست، از ابتلا به عفونت های قارچی واژینال در امان باشید. همیشه از ماست های فعال و شیرین نشده استفاده کنید.

11. درد آفتاب سوختگی را کاهش داده و آن را درمان کنید

بهتر است که کلاً دچار آفتاب سوختگی نشوید؛ اما بالاخره ممکن است چنین اتفاقی برای شما هم بیفتد. برای برطرف این مشکل، 3 کیسه چای کیسه ای بردارید. یک قوری چای دم کنید. بایستی رنگ چای تقریباً سیاه باشد. چای سیاه دارای یک ماده شیمیایی به نام تانن است که مدت زمان درمان را کاهش داده، درد پوست را تسکین می دهد و پوست ریزی را کم می نماید. این روش حتی ممکن است آفتاب سوختگی را به حالت برنزه تغییر دهد. زمانی که رنگ چای، مشکی شد، اجازه دهید خنک گردد. سپس یک تکه دستمال را به چای آغشته نموده و آن را به قسمت های آفتاب سوخته بمالید. این کار را به مدت 2 الی 3 روز، روزانه 1 الی 2 بار انجام دهید.

12. درد و خارش اگزما را کاهش دهید

اگرچه شدت اگزما در افراد مختلف، فرق دارد؛ اما همه می خواهند خارش، ورم و درد را متوقف نمایند. طبق یک تحقیق که در نشریه The Europe PubMed Central منتشر شد، استفاده از روغن گیاه پامچال، شدت و نشانه های اگزما را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. 3 الی 4 قطره روغن گیاه پامچال به بخش های موردنظر پوست بمالید.

13. تب خال را متوقف کنید

متأسفانه تب خال یکی از پیروز ترین ویروس های دنیا است. برآورد شده که حدود 40 درصد از جمعیت دنیا به این ویروس آلوده شده اند. شما برای درمان تب خال، به داروهای ترکیبی یا مرهم های موضعی گران قیمت احتیاج ندارید. تنها چیزی که لازم دارید، چای سبز است. روزانه حداقل 2 فنجان چای سبز بنوشید. چای سبز از توسعه ویروس تب خال جلوگیری نموده و شدت بروز آن را کاهش می دهد. اگر تب خال بروز کرد، 10 قطره عصاره چای سبز را در 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط نموده و آن را هر روز روی زخم بمالید تا تب خال از بین برود.

14. سردرد را متوقف کنید

یک روش بسیار قدیمی برای کاهش درد وجود دارد که از زمان بقراط به عنوان یک روش ضدالتهاب و مسکن طبیعی برای درد به کار رفته است. بید سفید در درمان سردرد بسیار مؤثر است و یکی از مواد اصلی آسپرین محسوب می گردد. زمانی که احساس می کنید سرتان درد می نماید، کمی چای بید سفید درست کنید. اگر می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید، 60 الی 240 میلی گرم مکمل سالیسین مصرف کنید.

15. درد دندان را متوقف کنید

روغن گل میخک هنوز در دندانپزشکی مدرن به عنوان یک کنترل نماینده درد مصرف می گردد. اگر دچار درد دندان شده اید و نمی توانید فعلاً به دندان پزشک مراجعه کنید، 2 الی 3 قطره روغن گل میخک روی دندان بریزید. سعی کنید این روغن را قورت ندهید؛ زیرا ممکن است معده را تحریک کند.

منبع: فوت و فن

به "چند روش درمانی خانگی که واقعاً مؤثر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش درمانی خانگی که واقعاً مؤثر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید