طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس ???? به 3 روش یخچالی در 30 دقیقه

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، دسر پنیر و گیلاس یکی از انواع دسر با گیلاس است که در کمتر از 30 دقیقه می توانید آن را درست کنید. این به خاطر طعم خوشمزه و ظاهر زیبا و شیکی که دارد، می تواند به عنوان یک دسر محبوب برای مهمانی ها و دورهمی ها استفاده گردد. دسر پنیر و گیلاس را می توانید به عنوان عصرانه هم همراه با چای سرو کنید. در این مقاله از سرویس در طرز تهیه دسر شیک پنیر و گیلاس را به 3 روش مختلف به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس ???? به 3 روش یخچالی در 30 دقیقه

طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس

مدت زمان آماده سازی مواد دسر پنیر و گیلاس: 15 دقیقه

مدت زمان آماده سازی دسر پنیر و گیلاس: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر پنیر و گیلاس

پنیر خامه ای: 180 گرم

گیلاس خشک یا تازه: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

آب: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 3/4 لیوان دسته دار فرانسوی

پنیر ریکوتا (یا خامه ای): 3/4 لیوان دسته دار فرانسوی

نمک: 1/4 قاشق چای خوری

وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

بیسکویت شکری: به میزان دلخواه برای تزیین و لایه زیر دسر

مراحل طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس

دسر پنیر و گیلاس یکی از دسرهای مهمانی خوشمزه است که به صورت لایه لایه ای از پنیر و گیلاس درست می گردد و روی آن را با بیسکویت خرد شده می توان تزیین کرد. این دسر برای درست کردن احتیاج به فر ندارد و یک دسر یخچالی ساده و لذیذ است. برای درست کردن دسر پنیر و گیلاس، مراحل تهیه آن را بخوانید.

مرحله اول: گیلاس ها را با شکر و نمک بپزید

در ابتدا یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و 1 لیوان آب را در آن بریزید. اجازه دهید آب آغاز به جوشیدن کند. سپس گیلاس های خشک را با نصف میزان شکر و نصف نمک در داخل قابلمه بریزید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید مواد به مدت 20 دقیقه بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم: کف لیوان های سرو را بیسکویت خرد شده بریزید

داخل لیوان هایی را که برای سرو دسر آماده نموده بودید، به میزان دلخواه خرد شده بریزید. لیوان را با بیسکویت پر نکنید چون لایه های دیگر باید روی این لایه قرار بگیرند. داخل همه لیوان ها را به یک میزان بیسکویت خرد شده بریزید.

مرحله سوم: بقیه مواد را با هم مخلوط کنید

در این مرحله، داخل مخلوط کن پنیر خامه ای، پنیر ریکوتا، به جای مانده نمک، به جای مانده شکر و وانیل را بریزید. اگر پنیر ریکوتا در دسترس ندارید، از پنیر خامه ای هم می توانید به جای آن بهره ببرید. همه مواد را با هم بزنید تا در نهایت یک مایه کرمی یکدست داشته باشید. مایه به دست آمده را روی لایه بیسکویت های خرد شده داخل لیوان بریزید.

مرحله چهارم: گیلاس ها را اضافه کنید

در آخرین مرحله، گیلاس های پخته و خنک شده را روی لایه پنیری بریزید. روی لایه پنیری هم یک لایه خامه برای تزیین بریزید. دسر پنیر و گیلاس شما آماده سرو است.

طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس با مربا و شیر

مدت زمان آماده سازی مواد دسر پنیر و گیلاس: 1 ساعت

مدت زمان آماده سازی دسر پنیر و گیلاس با مربا: 2 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر پنیر و گیلاس با مربا

پنیر خامه ای: 240 گرم

شیر جوشیده شیرین: 240 گرم

آبلیموی تازه: 3 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

نمک: 1/4 قاشق چای خوری

بیسکویت پتی بور خرد شده: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

کره: 50 گرم

مربای گیلاس: به میزان دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس با مربا

این دسر به خاطر این که داخل قالب درست می گردد، بافتی شبیه چیز کیک دارد که لایه زیرین آن از بیسکویت تشکیل شده و لایه های رویی پنیر، گیلاس و مخلفات دیگر هستند. البته می توانید از همان لیوان به عنوان قالب هم بهره ببرید. برای درست کردن این دسر مجذوب کننده، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر را با هم ترکیب کنید

در ابتدای کار، پنیر خامه ای را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نرم گردد و سرد نباشد. سپس با همزن آن را به قدری بزنید که حجیم گردد. شیر را بجوشانید تا غلیظ گردد. سپس آبلیمو، نمک و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. پنیر خامه ای زده شده را به شیر اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا غلیظ و یکدست گردد.

مرحله دوم: مایه دسر را روی بیسکویت ها بریزید

بیسکویت ها را بکوبید و با کره خرد شده هم ترکیب کنید. وقتی یکدست شدند، بیسکویت ها را کف قالب بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید. سپس مایه دسر را که در مرحله قبل درست نموده بودید، روی آن بریزید. قالب را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید. می توانید آن را به مدت 2 ساعت در فریزر هم بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: مربای گیلاس را اضافه کنید

در آخرین مرحله، بعد از اینکه دسر خودش را گرفت، آن را از یخچال یا فریزر بیرون بیاورید و روی آن را پخش کنید تا آن را بپوشاند. دسر پنیر و گیلاس شما آماده است، می توانید آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: خواص گیلاس برای سلامت بدن و طبع و مصلح آن

طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس با ماست و ژلاتین

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان آماده سازی دسر: 2 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر پنیر و گیلاس

گیلاس خردشده (در صورت تمایل): 250 گرم

ژلاتین: 6 گرم

بیسکویت پتی بور: 100 گرم

لیموی آب گرفته شده: 1 عدد

کره ذوب شده: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 2 قاشق غذاخوری

مربای گیلاس: 3 قاشق غذاخوری

شیر پرچرب: 210 گرم

پنیر خامه ای: 200 گرم

ماست شیرین: 150 گرم

مراحل طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس

این روش از تهیه دسر پنیر و گیلاس مثل روش قبل است ولی در آن از شیر، و ژلاتین هم استفاده شده است. بنابراین بافت نرم تر و ژله ای تری دارد. این دسر هم یخچالی است و احتیاجی به پختن ندارد. کافی است چند ساعت آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. برای تهیه دسر گیلاس و پنیر به این روش، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: لایه کف قالب را درست کنید

برای اولین مرحله از طرز تهیه دسر گیلاس و پنیر مواد را از 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید. بیسکویت را با گوشتکوب بکوبید تا نرم و یکدست گردد. سپس آن ها را در یک کاسه بریزید و کره ذوب شده و شکر را اضافه کنید. آب یک لیموی تازه را هم بگیرید و به این ترکیب اضافه کنید.

مرحله دوم: مواد را ورز دهید

در این مرحله، بیسکویت ها و دیگر مواد را با هم ترکیب کنید و با نوک انگشتان دست ورز دهید. به طوری که در آخر یک مایه خمیر داشته باشید. از این مایه، کف قالب های مورد نظر بریزید. می توانید از قالب شیرینی یا از لیوان به عنوان قالب بهره ببرید.

مرحله سوم: بقیه مواد را با هم ترکیب کنید

ژلاتین را در کمی آب گرم بیندازید تا نرم گردد. سپس با وانیل و شیر مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید. ماست و پنیر را با هم بزنید تا یکدست شوند و آن ها را با ژلاتین و دیگر مواد ترکیب کنید. این مایه را روی لایه بیسکویتی که در قالب ریخته بودید، بریزید و آن را صاف کنید.

مرحله چهارم: روی دسر را گیلاس و مربا بریزید

قالب را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. می توانید برای زودتر آماده شدن آن را در فریزر قرار دهید. سپس قالب را بیرون بیاورید و یک لایه گیلاس خرد شده به همراه مربای گیلاس را روی دسر بریزید تا کاملا آن را بپوشاند. دسر شما آماده سرو است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی گیلاس به 4 روش

سوالات متداول

از چه پنیری در طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس استفاده می گردد؟

معمولا از پنیر خامه ای در این دسر استفاده می گردد. پنیر ریکوتا هم نوع متداولی از پنیر برای به کار بردن در این دسر است ولی اگر در دسترس نداشتید، می توانید آن را با پنیر خامه ای جایگزین کنید.

آیا دسر پنیر و گیلاس برای آماده شدن احتیاج به فر دارد؟

این دسرها به صورت یخچالی درست می شوند و برای تهیه آن ها احتیاج به فر یا پختن وجود ندارد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس ???? به 3 روش یخچالی در 30 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر پنیر و گیلاس ???? به 3 روش یخچالی در 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید