نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار گردید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو امروز نهم خرداد برگزار گردید که بر اساس آن 176 هزار و 911 خودرو به متقاضیان اختصاص یافت.

نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار گردید

صداوسیما نوشت، عبدالله توکلی لاهیجانی در ارتباط با رسانه ملی اضافه نمود 4 میلیون و 175 هزار و 352 نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت نام کردند که از این اندازه ثبت نام سه میلیون و 878 هزار و 301 نفر در طرح عادی و 297 هزار و 52 نفر در طرح حمایت از خانواده بوده است.

وی اضافه نمود: پیرو مفاد نامه رئیس جمهور در مورد شفاف سازی فرآیند عرضه خودرو، نخستین سامانه فروش یکپارچه خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش به متقاضیان تحت سازمان حمایت نظارت از مصرف نمایندگان از ساعت 9 سه شنبه 27 اردیبهشت ایجاد شد و یک هفته این ثبت نام ادامه داشت و امروز هم فرآیند قرعه کشی انجام می گردد.

توکلی ادامه داد: ظرفیت اعلامی برای این دوره، 176 هزار و 911 هزار خودرو بوده که در قالب 115 طرح فروش فوق العاده پیش فروش کمتر از یک سال و مشارکت در فراوری عرضه شده است.

وی درباره فرآیند تکمیل ثبت نام برای برندگان شدگان این طرح گفت: فرآیند فروش به عهده خودروسازان است و بر اساس لیست برندگان قرعه کشی، خودرو تخصیص پیدا خواهد نمود، اما برای خودروهایی که متقاضیان آن به حد نصاب ظرفیت نرسیده خودروها بدون قرعه کشی اختصاص می یابد.

توکلی درپاسخ به این پرسش که آیا در مرحله بعدی ثبت نام تازه انجام می گردد یا از بین همین کسانی که برنده نشدند قرعه کشی می کنید؟ اضافه نمود: فرایند پایدار فراوری در صنعت خودروی کشور بعد از چند سال ، فرایند صعودی گرفته و خودروسازان از ابتدای خرداد ماه خودروهای شان را به صورت کامل عرضه می نمایند، بنابراین با اتکا به این فرایند صعودی فراوری ، عرضه پایدار خودرو در همین سامانه تخصیص در دوره های بعدی خواهیم داشت و سایر متقاضیان نیز باید به وسیله سامانه به فرآیند تخصیص خودرو وارد شده و درخواست خود را ثبت نمایند تا خودرو به آن ها تخصیص پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در اجرای قانون جوانی جمعیت و سهمیه خاص مادران دو فرزند به بالا چه تعداد ثبت نام کردند و در این دوره چند نفر از این مادران خودرو نصیب شان می گردد؟ گفت: این دوره 297 هزار و 51 نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند که بعد از استعلام از نهاد ذیربط وثبت احوال کشور ، 145 هزار نفر واجد این شرایط شناخته شدند.

توکلی ادامه داد: در سامانه 56 طرح متنوع تخصیص خودرو برای طرح جوانی در نظر گرفته شده که با توجه به این که در 42 طرح ارائه شده اندازه متقاضیان از ظرفیت اعلامی کمتر بوده ، خودرو بدون قرعه کشی به متقاضیان تخصیص پیدا خواهد نمود که در دوره های آینده نیز این فرایند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا تأخیر در اجرای قانون در این مرحله به طور کامل جبران نشد؟ گفت: برای اجرای طرح جوانی سازوکار، هماهنگی با نهادهای مرتبط و ایجاد زیرساخت، لازم بود، البته راه اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و افزایش فراوریی که اتفاق افتاده و تخصیص دادن آن به طرح جوانی جمعیت ، ضامن تسریع این فرایند خواهد بود و با فرایندی که آغاز شده کل این جمعیت مشمول پوشش قرار داده خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

به "نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید