مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی با هدف اشتغال زایی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران/خوزستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: هدف از پرداختن به مهارت آموزی در آموزش و پرورش استثنایی، ایجاد اشتغال برای دانش آموزانِ با نیازهای ویژه پس از فارغ التحصیلی است.

مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی با هدف اشتغال زایی

علی ممبینی در گفت وگو با وبلاگ خرید اینترنتی، اظهار کرد: یکی از اهداف در آموزش و پرورش استثنایی، توسعه مهارت دانش آموزانِ با نیازهای ویژه در رشته های متوسطه است. در این راستا مهارت هایی مانند پرورش گیاهان آپارتمانی، چرم دوزی، رنگ آمیزی ساختمان، خیاطی و قالی بافی به دانش آموزان آموزش داده می گردد.

وی اضافه کرد: هدف از پرداختن به مهارت آموزی، ایجاد اشتغال برای دانش آموزانِ با نیازهای ویژه پس از فارغ التحصیلی است و در این راستا کارگاه هایی در مدارس راه اندازی نموده ایم. این طرح برای اولین بار در دو مدرسه استثنایی در بهبهان و باغملک و سپس در اهواز اجرا شد و گلخانه های کارگاهی ساخته شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: هدف اصلی از راه اندازی کارگاه ها این است که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی باتوجه به مهارت کسب شده، بتوانند شاغل شوند.

ممبینی در سرانجام گفت: برای تحقق این هدف، گلخانه ای در مدرسه استثنایی اتحاد اهواز با مساحتی بالغ بر 60 متر مربع احداث شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی با هدف اشتغال زایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی با هدف اشتغال زایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید