مقایسه بسترن B50 با رنو مگان و رنو تندر پلاس

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، اولین تولیدات چینی موجود در بازار ایران معمولاً رقبای محصولات داخلی محسوب می شدند. اما بعد از پیشرفت این محصولات و بالاتر رفتن کیفیت تولید و ساخت شان، رقبای جدی تری هم پیدا کردند. بنابراین بسترن B50، که از تولیدات اولیه کارخانه FAW محسوب می شود، نیز رقبای بزرگی در ایران نداشته و ندارد. رقبای این خودرو در میان تولیدات از رده خارج اروپایی قرار گرفته است که همچنان در ایران در تعداد بالا تولید می شوند. در ادامه با مقایسه بسترن B50 با رنو مگان و رنو تندر پلاس، سعی داریم نقاط قوت و ضعف این خودرو را نسبه به رقبایش بسنجیم.

مقایسه بسترن B50 با رنو مگان و رنو تندر پلاس

مقایسه بسترن B50 با رنو مگان 1600

در ابتدا به سراغ مقایسه بسترن B50 با رنو مگان می رویم. رنو مگان 1600 درواقع نسل دوم این خودرو محسوب می شود که توسط پارس خودرو در داخل کشور مونتاژ می شد و از خودروهای پرطرف دار در ایران بود. مگان 1600 معمولاً با پژو 405 مقایسه می شد و از هر لحاظ نیز پیروز این رقابت بود، اما بعد از چند سال برتری بر رقیب قدیمی، خودروی تازه نفسی از چین وارد این عرصه رقابت شد.

در بخش ظاهری باید گفت هر دو خودرو دارای نواقص منحصر به خود هستند. رنو مگان گرچه در اوایل ورودش سرشار از نوآوری و ابهت به نظر می رسید، اما در این سال ها با سپر طوسی رنگ و چراغ های ذوزنقه ای حرف جدیدی برای گفتن ندارد و طراحی تکراری و کسل کننده سال های 2000 تا 2005 را تداعی می کند. بسترن B50 نیز با کپی برداری های ناشیانه و ناامیدکننده چینی ها ذوقی در بیننده ایجاد نمی کند. هر دو خودرو را می توان برای میان سالانی که هیجان جوانی را پشت سر گذاشته اند مناسب دانست و البته برای افرادی که به ظاهر خودرو اهمیت چندانی نمی دهند.

در بخش فنی موتور 1600 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی دو خودرو دارای توان یکسان نیستند. مگان در این بخش قدرتمند تر ظاهر شده و با قدرت 13 اسب بخار بیش تر و 11 نیوتن متر گشتاور بالاتر، قابل اعتمادتر است. البته جعبه دنده آن دستی و 5 سرعته است و بسترن B50 با دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک (قابلیت تنظیم دستی در مدل اتوماتیک) آپشنال تر به نظر می رسد، اما جعبه دنده تیپ ترونیک بسترن B50 با وجود عقبه ژاپنی عملکرد چندان خوبی نداشته و رضایت مشتریان را کسب نکرده است. همین ضعف باعث شده که شتاب بسترن B50 به میزان قابل توجه ای کم تر از مگان باشد. اما سیستم کنترل پایداری و سیستم های جناغی و چندبازویی تعلیق بسترن پیشرفته تر و به روزتر از مگان است به این دلیل که طراحی خودرو چند سال بعد از طراحی مگان اجرا شده است.

در مقایسه بسترن B50 با رنو مگان از نظر امکانات رفاهی باید گفت سن طراحی بسترن باعث شده که این خودرو امکانات بهتری نظیر سان روف و نمایش گر حسی یا پورت USB، IPOD CABLE و AUX را در اختیار راننده قرار دهد. درنتیجه در این بخش نیز بسترن گوی سبقت را از رقیب می رباید.

مقایسه بسترن B50 با رنو تندر پلاس

تندر 90 سدان نام آشنایی در ایران است که سال ها به عنوان خودروی باکیفیت بدظاهر شناخته می شد. در ایران، تا مدت ها، بیش تر افرادی که به دنبال یک خودروی مطمئن داخلی و امتحان پس داده بودند که مشکل تأمین قطعات و خدمات پس از فروش نداشته باشد و ظاهر آن هم برای شان چندان مهم نبود، سراغ تندر 90 می رفتند. تا جایی که ایران خودرو بالاخره فکری به حال این ظاهر ناپسند کرد و تغییراتی مؤثر در چهره تولید موفقش ایجاد کرد.

با همان اوصاف ذکرشده هم رقابت با تندر 90 کار راحتی نبود، چه برسد به بعد از تغییر چهره و رفتن زیر تیغ جراحی زیبایی! بسترن B50 نیز که چهره ای چندان بی نقص نداشت، نتوانست در این بخش برنده رقابت باشد. البته نمی توان برتری را به تندر 90 هم داد. باید گفت این قسمت بیش تر به سلیقه مشتری و خریدار بستگی دارد.

با مقایسه بسترن B50 با رنو تندر پلاس در بخش فنی و با نگاه به عملکرد موتورهای 1600 سی سی دو خودرو روی کاغذ، برتری خاصی در هیچ یک نمی بینیم. اما تجربه رانندگی با آن ها موتور تندر پلاس را نزدیک تر به اطلاعات روی کاغذ نشان می دهد.

نکته مهم در این بخش استهلاک فوق العاده پایین تندر پلاس است که آن را به خودرویی به صرفه در ایران تبدیل کرده؛ مسئله ای که در بسترن B50 وجود دارد و از آن خودرویی غیرقابل اعتماد ساخته است.

همچنین مسئله خدمات ضعیف پس از فروش و نبود قطعات یدکی برای خودرویی با استهلاک بالا مسئله ای غیرقابل چشم پوشی است.

امیدواریم که این مقایسه بسترن B50 توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو در اختیار شما عزیزان قرار دهد. اگر تجربه رانندگی با خودروهای نام برده شده را دارید، نظرات و تجربیات تان را با ما در میان بگذارید.

درباره بسترن B50 بیشتر بخوانید:

  • معرفی بسترن B50 و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با بسترن B50
منبع: دیوار

به "مقایسه بسترن B50 با رنو مگان و رنو تندر پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بسترن B50 با رنو مگان و رنو تندر پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید