مرکل به حفتر چه گفت؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، فارس نوشت: فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در سفری به برلین با صدراعظم آلمان ملاقات کرد.

مرکل به حفتر چه گفت؟

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی امروز (سه شنبه) در برلین با آنگلا مرکل ملاقات و درباره تحولات لیبی گفت وگو کرد.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، سخنگوی دولت آلمان گفت که مرکل در این ملاقات با اشاره به درگیری ها در لیبی تأکید کرد که اقدام نظامی راه چاره حل این منازعه نیست و لذا برقراری آتش بس و حصول پیشرفت در فرایند سیاسی لازم است.

روز دوشنبه (دیروز) نیز حفتر در سفری به پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و مقامات ارشد این کشور ملاقات کرد.

حفتر در این ملاقات تأکید کرد که آماده امضای توافق آتش بس در لیبی است به شرط آنکه دولت وفاق ملی (غرب لیبی) و گروه های مسلح وابسته به آن نیز به این توافقنامه پایبند باشند.

پاریس بر حمایت از کوشش های سازمان ملل برای برقراری آتش بس و شروع گفت وگوی سیاسی بین طرف های لیبیایی تأکید نموده است.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل 2019 حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج را شروع نموده اند و در کوشش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز پیروز نشده اند.

حفتر از حمایت های روسیه، مصر، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است حال آنکه السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و فرانسه و کشورهای اروپایی ترس از این دارند که درگیری در لیبی بین المللی شده و با ورود ترکیه به خط این درگیری، بحران این کشور تشدید گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "مرکل به حفتر چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل به حفتر چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید