مدت زمان و توانایی ایستادن روی یک پا می تواند مقدار خطر مرگ را در افراد مسن نشان دهد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آیا می توانید با یک پا به مدت 10 ثانیه تعادل داشته باشید؟ در بزرگسالان بالای 50 سال، توانایی انجام این کار ممکن است نشان دهنده مقدار خطر مرگ آن ها باشد.

مدت زمان و توانایی ایستادن روی یک پا می تواند مقدار خطر مرگ را در افراد مسن نشان دهد

پژوهشی که اخیراً در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده، نشان می دهد که این آزمایش ساده مقدار بقای افراد میانسال و مسن را پیش بینی می نماید. محققان پشت این مطالعه حتی پیشنهاد می نمایند که این آزمایش ساده در معاینات روتین برای افراد مسن گنجانده گردد.

این مطالعه داده های جمع آوری شده از گروهی متشکل از 1702 شرکت نماینده را بین سال های 2009 و 2020 مورد آنالیز قرار داد.

در طی ویزیت پزشکی، از بیماران خواسته شد در حالی که پای بلند شده خود را پشت پای تحمل نماینده وزن خود قرار می دهند، روی یک پا تعادل داشته باشند. این تست OLS 10s نامیده می گردد. بازو ها باید در کنار بدن باقی بمانند. نگاه باید مستقیم به جلو باشد. به شرکت نمایندگان سه بار فرصت داده می گردد.

در صورتی که هر شخص بتواند 10 ثانیه این شرایط را تحمل کند، یعنی شرایطش مطلوب تر است.

از هر پنج نفر، یک نفر در آزمون 10s OLS مردود شد. با افزایش سن افراد، مقدار شکست در این آزمون افزایش می یابد.

در طول این مطالعه، 7٪ (یا 123 نفر) فوت کردند - 32٪ از مرگ و میر ها به علت سرطان، 30٪ به علت بیماری قلبی عروقی، 9٪ به بیماری تنفسی و 7٪ به علت عوارض COVID-19 بود.

بعد محققان آنالیز کردند که آیا بین گروهی که توانایی ایستادن روی یک پا به مدت 10 ثانیه داشتند، نسبت به گروهی که نمی توانستند، مقدار بقا یا طول عمری بیشتری داشته اند یا خیر.

تعیین شد که 17.5 درصد از کسانی که در این آزمون مردود شده اند، فوت نموده اند، در مقابل 4.5 درصد که پیروز شده بودند، فوت نموده اند.

با کنترل سایر متغیر ها، این معادل 84 درصد افزایش خطر مرگ در طی 10 سال پس از یک آزمایش ناپیروز است.

علیرغم نتایج خیره نماینده، توجه به این نکته مهم است که این همبستگی علیتی نیست. این امکان وجود دارد که افرادی که قبلاً از سلامتی ضعیفی برخوردار بودند در آزمایش OLS 10s مردود شوند. به عنوان مثال، دیابت نوع دوم، بیماری قلبی و فشار خون بالا در بین افرادی که شکست خورده بودند، شایع تر بود.

دکتر کلودیو گیل آرائوجو، نویسنده اصلی مقاله، می گوید: کسانی که تعادل ضعیفی دارند، بیشتر محتمل است زمین بخورند که می تواند عوارضی ایجاد کند.

آزمایش OLS 10s [باید] در آدم های بالای 70 سال، در مشاوره و ویزیت پزشکی همراه با مقدار گیری قد، وزن و فشار خون گنجانده گردد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "مدت زمان و توانایی ایستادن روی یک پا می تواند مقدار خطر مرگ را در افراد مسن نشان دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان و توانایی ایستادن روی یک پا می تواند مقدار خطر مرگ را در افراد مسن نشان دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید