لاسجردی: حزب الله به دنبال حاکمیت ثبات و امنیت در لبنان است ، کوشش بازیگران منطقه ای برای تشنج در فضای سیاسی لبنان

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، کارشناس مسائل بین الملل گفت: حزب الله در کوشش است که از قابلیت های بخش های مختلف خود استفاده کند تا ثبات و امنیت را در جامعه لبنان حاکم گردد.

لاسجردی: حزب الله به دنبال حاکمیت ثبات و امنیت در لبنان است ، کوشش بازیگران منطقه ای برای تشنج در فضای سیاسی لبنان

حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ خرید اینترنتی، پیرامون ناآرامی های اخیر کشور لبنان گفت: مسائل مالی می تواند موجب اعتراضات اجتماعی در این کشور گردد و این اعتراضات اجتماعی، دولت را فلج خواهد نمود؛ درصورتی که دولت این کشور نتواند برای برطرف مسائل مالی اقدامات اساسی انجام دهد، این جامعه یک بار دیگر به میدان مطالبات سیاسی اجتماعی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که دولت و احزاب سیاسی حاکم جوابگوی مطالبات مردم نباشند، بدون شک رقابت بین احزاب برای از میان برداشتن رقیب قوت خواهد گرفت و با توجه به سیستم حزبی یا رقابتی در تشکیلات سیاسی لبنان، به طورقطع این موضوع می تواند به وخیم شدن اوضاع بی افزاید.

کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه لبنان محل تلاقی بازیگران منطقه ای است، اضافه نمود: بازیگران منطقه ای بسیاری در این کشور حضور دارند و هر کدام می توانند به گستردگی این آتش دامن بزنند یا آن را مهار نمایند؛ اتفاقات این کشور نشان می دهد که بازیگران منطقه ای سعی دارند که اوضاع سیاسی لبنان را متشنج نمایند.

لاسجردی توضیح داد: حزب الله در کوشش است که از قابلیت های بخش های مختلف خود استفاده کند تا ثبات و امنیت در جامعه لبنان حاکم گردد.

وی با اشاره بر اینکه انفجار اخیر بندر بیروت نیز پیامد های سیاسی مالی برای این کشور به همراه داشته است، گفت: این اتفاق اخیر آن قدر عظیم بوده است که نمی گردد تأثیرات همه جانبه آن را نادیده گرفت و طی ماه های آینده اثرات خود را بر اقتصاد لبنان و زندگی جاری جامعه لبنان خواهد گذاشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا به دنبال بهره برداری از این انفجار علیه حزب الله لبنان است، مطرح نمود: آمریکایی ها در کوشش هستند تا بتوانند از این اتفاق در تبلیغات خود علیه جریان حزب الله در لبنان سوء استفاده و میان انفجار بندر بیروت و فعالیت های نظامی این جریان مقاومت، ارتباطاتی ایجاد نمایند.

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خرید اینترنتی، به دنبال انفجار بندر بیروت در هفته گذشته که به دلیل وجود 2750 تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و موجب کشته شدن 158 نفر و زخمی شدن بیش از 5 هزار نفر دیگر شد، از عصر آدینه و با راهنمایی بعضی رسانه های داخلی و همچنین رسانه های خارجی و عوامل داخلی آن ها شماری از معترضان به ساختمان های مجلس، وزارت خارجه، اقتصاد، محیط زیست و تجارت لبنان حمله نموده و با نیرو های ارتش و امنیتی این کشور درگیر شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لاسجردی: حزب الله به دنبال حاکمیت ثبات و امنیت در لبنان است ، کوشش بازیگران منطقه ای برای تشنج در فضای سیاسی لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاسجردی: حزب الله به دنبال حاکمیت ثبات و امنیت در لبنان است ، کوشش بازیگران منطقه ای برای تشنج در فضای سیاسی لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید