غار پرآو کرمانشاه؛ رازآلود ترین و خطرناک ترین غار ایران، عکس

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، گرچه چنین فیلم هایی ممولا بر اساس وقعیت نیستند اما غارهای خطرناک واقعا وجود دارند. غارهایی که می توانند باعث مرگ غارنوردان شوند. یکی از این غارها در همین کرمانشاه خودمان و در دل رشته کوه های زاگرس است. غار پرآو که انتهایی ندارد و انگار به هسته زمین می رسد! پرآو که گاها پَرو هم نامیده می گردد در زبان محلی به معنای پرآب است. گرچه نمی دانیم در گذشته این غار پر آب بوده یا نه ولی در حال حاضر و با آب شدن یخ های زیر زمینی، این غار پر از آب و حوضچه آب است.

غار پرآو کرمانشاه؛ رازآلود ترین و خطرناک ترین غار ایران، عکس

چرا بازدید از غار پرآو پیشنهاد می گردد؟

عمیق ترین غار ایران است.

جزو صعب العبور ترین غارهای ایران است.

به عنوان رازآلود ترین و خطرناک ترین غار ایران مشهور است.

تاریخچه

حدود 40 سال قبل گروهی از مهندسان زمین شناسان انگلیسی که مشغول تحقیق در ارتفاعات زاگرس بودند، به دهانه یک غار برخوردند.

این زمین شناسان با توجه به تجربیات و علم خود در خصوص بافت زمین شناسی، به ویژه زمین شناسی این منطقه، احتمال وجود غاری عظیم در این منطقه را مطرح کردند و این احتمال را در کتابی که حاصل تحقیقات شان در این منطقه بود هم چاپ کردند.

همین از سبحان ها کافی بود تا حس کنجکاوی غارنوردان انگلیسی فعال شده و برای کشف حقیقت ماجرا سفری به ایران داشته باشند.

در سال 1350 بود که جان میلتون سرپرستی 11 نفر از غارنوردان حرفه ای را بر عهده گرفته و همگی با تجهیزات حرفه ای غارنوردی خود به سمت کرمانشاه ایران سفر کردند. غارنوردان اولین کسانی بودند که جرأت کشف رازهای این غار بی خاتمه را به خود دادند. این گروه انگلیسی چند روز فعالیت در این منطقه داشتند و در نهایت توانستند به خاتمهی چاه 26 و عمق 750 متری غار برسند و حوضچه ای گلی به طول 50 متر را داخل غار ببینند. این خاتمهی سفر غارنوردان انگلیسی به کرمانشاه بود این گروه تحقیقات خود را در همین جا متوقف کردند چون برای پیمودن ادامه غار به تجهیزات بیشتری احتیاج داشتند.

سال بعد در مرداد ماه 1351 گروه غارنوردان انگلیسی مجدداً گرد هم آمدند تا دوباره به اعماق غار پرآو نفوذ نمایند. این بار دیوید جانسون سرپرستی گروه را به عهده گرفت و انجمن سلطنتی جغرافی و غارشناسان انگلیس او را حمایت کردند تا به اعماق غار پراو نفوذ نموده و علاوه بر تکمیل تحقیقات رکورد قبلی گروه را بشنمایند. اما کوشش های این گروه در راستای آشکار کردن عمق بیشتری از غار ناتمام ماند و تنها توانستند تحقیقات گروه قبلی را تکمیل نمایند و پرآو همچنان به عنوان غاری رازآلود باقی ماند. شهرت غیر قابل نفوذ بودن و راز آلود بودن این غار در میان غار نوردان پیچید تا اینکه اینبار لهستانی ها در سال 1354 تصمیم گرفتند چالش نفوذ به غار پرآو را انجام دهند.

اما این بار هم در نبرد بین غار و غارنوردان این پرآو بود که پیروز شد و لهستانی ها با پیشروی تنها یک متر بیشتر از انگلیسی ها کار خود را تمام کردند. پس از لهستانی ها نوبت به روس ها رسید تا به جنگ غار بروند. اما روسها هم چندان پیروز نبودند و تنها توانستند به عمق 400 متری غار برسند چون پس از 400 متر هوای داخل غار امکان ادامه فعالیت را نمی داد.

حضور غارنوردان روسی آخرین کوشش غارنوردان جهان برای کشف و دیدن خاتمهی این غار بود. تا اینکه در سال 1368 غارنوردان ایرانی آستین ها را بالا زده و تصمیم گرفتند خودشان به کشف غار پراو بروند. اما این غارنوردان به دلیل بارش باران نتوانستند شانس خود را امتحان نمایند. در نهایت در مهرماه سال 1370 ایرانی برای اولین بار به خاتمهی غار و حوضچه رسیده و طلسم 18 ساله غارنوردان ایرانی را شکستند. پس از آن نیز گروه کوهنوردی و غارنوردی دیگری به اعماق غار پراو نفوذ کردند و حاصل نفوذشان پیدا کردن دهانه ها و راه های جدید به غار بود.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از غار پرآو چه قدر است؟

اگر قصد دارید بلیط هواپیما خریداری کنید و برای بازدید از این غار بروید بهتر است بدانید برای بازدید از این غار احتیاجی به پرداخت هزینه نیست و تنها کافی است تجهیزات غارنوردی خود را همراه داشته باشید. تاکید می کنیم که اگر غار نورد حرفه ای نیستید از رفتن به غار دوری کنید.

فصل مناسب برای بازدید از غار پرآو چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به غار پرآو بین بهار و تابستان است که علاوه بر اینکه دمای هوا مناسب تر است بارش کمتری هم نسبت به فصول پاییز و زمستان داشته و پیمایش غار را راحت تر می نماید.

چگونه به غار پرآو برویم؟

غار پرآو در دوازده کیلومتری شمال شرق کرمانشاه، روسستای چالابه، و در کوه پرآو واقع شده است.

در نزدیکی غار پرآو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

کاخ خسرو

شیرین خفته

فرهاد تراش

گور دخمه داوود

نقش برجسته هرکول

چه هتل هایی در نزدیکی غار پرآو برای اقامت وجود دارد؟

هتل آزادگان

هتل پارسیان کرمانشاه

مهمانسرای مدیریت درمان تامین اجتماعی

هتل جمشید

هتل رسول

سوئیت و اقامتگاه میثم

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به غار پرآو هستند؟

رستوران شاندیز سرسبز

رستوران بیشه

رستوران پاییزان

باغ رستوران کامبادن

رستوران تقدیس

منبع: گردشبان

به "غار پرآو کرمانشاه؛ رازآلود ترین و خطرناک ترین غار ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار پرآو کرمانشاه؛ رازآلود ترین و خطرناک ترین غار ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید