عنوان تولیدی نوع یک به بیش از 600 شرکت دانش بنیان رسید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت های دانش بنیان به 4 دسته تولیدی نوع یک، تولیدی نوع 2، نوپای نوع یک و نوپای نوع دو تقسیم می شوند. در حال حاضر بیش از 600 شرکت دانش بنیان به عنوان تولیدی نوع 1 شناسایی شده اند.

عنوان تولیدی نوع یک به بیش از 600 شرکت دانش بنیان رسید

شرکت های متقاضی که برای قرار دریافت در فرایند شناسایی به مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه می نمایند، توسط کارگروه ارزیابی وابسته به این مرکز مورد ارزیابی قرار می گیرند. شرکت دانش بنیان تولیدی نوع 1 از بالاترین درجه فناوری برخوردار است.

شرکت دانش بنیان تولیدی نوع 2 نیز در رتبه دوم واقع شده است و بیش از 1300 شرکت دانش بنیان توانسته اند به عنوان شرکت دانش بنیان تولیدی نوع 2 شناسایی شوند. شرکت های دانش بنیان با توجه به نیازهای کشور در رشته های مختلفی، طبقه بندی می شوند.

فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص، مواد پیشرفته، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، وسائل، تجیزات و ملزومات پزشکی، برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات تجاری سازی، از جمله رشته های هستند که شرکت های دانش بنیان در آنها فعالیت می نمایند.

در حدود 250 شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، فعالیت می نمایند. نزدیک به 300 شرکت نیز در بخش دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص، فعال هستند. شرکت های فعال در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته نیز بیش از 1250 شرکت دانش بنیان را شامل می گردد.

شرکت های فعال در حوزه وسائل، تجهیزات و ملزومات پزشکی کمتر از 250 شرکت و شرکت های فعال در رشته های برق و الکترونیک و فوتونیک و مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بیش از 1000 شرکت هستند. بخشی از شرکت های دانش بنیان نیز در حوزه تجاری سازی خدمات فعالیت دارند. مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است که سطح علمی شرکت های دانش بنیان را استفاده از برنامه های تشویقی ارتقاء دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عنوان تولیدی نوع یک به بیش از 600 شرکت دانش بنیان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنوان تولیدی نوع یک به بیش از 600 شرکت دانش بنیان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید