شرکت اپل: آیفون 15 پرو دکمه حالت جامد نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، Cirrus Logic به عنوان یکی از تأمین کنندگان اپل تأیید نموده است که دستگاه اشاره شده در گزارش های قبلی آن ها، عرضه نخواهد شد.

شرکت اپل: آیفون 15 پرو دکمه حالت جامد نخواهد داشت

به گزارش دیجیاتو، مینگ-چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، ماه گذشته گفته بود که غول فناوری در آیفون 15 پرو از دکمه های حالت جامد استفاده نمی نماید و اکنون Cirrus Logic، یکی از تأمین کنندگان اپل نیز ظاهراً این موضوع را تأیید نموده است.

براساس گزارش MacRumors، تأمین کننده اپل در گزارش سهامداران خود گفت:

در میان فرصت های HPMS که در خصوص آن صحبت کردیم، انتظار نمی رود تا محصول تازهی که در گزارش های قبلی به آن اشاره نموده ایم و قرار است پاییز سال جاری معرفی گردد، دیگر طبق برنامه ریزی به بازار عرضه گردد.

بخش HPMS که Cirrus Logic در گزارش خود به آن اشاره نموده است (مخفف high-performance, mixed-signal)، شامل درایور های لمسی برای موتور Taptic آیفون ها می گردد. مینگ-چی کو قبلاً گفته بود که مدل های آیفون 15 پرو به دو موتور ویبره تپتیک (Taptic Engine) اضافی مجهز خواهند شد که هنگام فشار دادن دکمه های حالت جامد، حس کلیک کردن را به کاربران منتقل می نماید.

در گزارش قبلی تأمین کننده اپل آمده بود:

ما به تعامل با یک مشتری استراتژیک ادامه خواهیم داد و انتظار داریم سال آینده یک قطعه HPMS تازه را در گوشی های هوشمند به بازار بیاوریم.

اپل بزرگ ترین مشتری Cirrus Logic است و 79 درصد از عایدی آن در سال مالی 2022 را به خود اختصاص داده است. تحلیلگران مؤسسه مالی معتبر بارکلیز (Barclays) نیز اعلام نموده اند که با وجود نظرات Cirrus Logic، احتمالاً شاهد دکمه های حالت جامد در نسل بعدی گوشی های آیفون نخواهیم بود.

تغییر سوییچ سایلنت کردن دستگاه در آیفون 15 پرو

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، کو ماه گذشته گفته بود که مدل های آیفون 15 پرو به علت مسائل فنی حل نشده قبل از فراوری انبوه دیگر دکمه های حالت جامد نخواهند داشت. اکنون انتظار می رود تا این دستگاه ها از همان دکمه های سنتی گوشی های آیفون بهره ببرند. بااین وجود، می توان انتظار داشت که سوییچ سایلنت کردن دستگاه با یک دکمه تازه و قابل تنظیم مانند دکمه Action اپل واچ اولترا جایگزین گردد.

درنهایت، هرچند جف پو، تحلیلگر اپل نیز ماه گذشته ادعا نموده بود که احتمالاً در مدل های آیفون 16 پرو شاهد دکمه های حالت جامد خواهیم بود، نظرات Cirrus Logic در گزارش خود نشان می دهد که درحال حاضر اطلاعات محدودی از برنامه های آینده اپل وجود دارد.

منبع: فرارو

به "شرکت اپل: آیفون 15 پرو دکمه حالت جامد نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اپل: آیفون 15 پرو دکمه حالت جامد نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید