سردار جلالی: 6 نوع جنگ سایبری داریم، تغییر ماهیت پول کشور از کاغذی به دیجیتال طی 10 سال گذشته

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ابعاد حملات سایبری به ایران و راهکار های مقابله امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری 24 بهمن ماه با حضور سردار جلالی بررسی شد.

سردار جلالی: 6 نوع جنگ سایبری داریم، تغییر ماهیت پول کشور از کاغذی به دیجیتال طی 10 سال گذشته

به گزارش خبرنگار ، ابعاد حملات سایبری به ایران و راه چاره های مقابله امشب 24 بهمن ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در فضای سایبری پیدا کردن منشاء خیلی سخت است گفت: هکر ها از روش های مختلفی استفاده می کنند به عبارتی زامبی سازی صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه شش نوع جنگ سایبری داریم اضافه کرد: تنوع این جنگ ها روز به روز بیشتر می شود، در سال 2019 برای اولین بار ادبیات جنگ شبکه اجتماعی مطرح شد که شاید در حوادث اخیر کشور نمونه ای از این جنگ را داشتیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تقابل میان ما و آمریکا ادامه داد: هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به سرزمین دریایی ما ورود پیدا کرد و لذا ما پس از دادن هشدار های لازم در نهایت به این هواپیمای بدون سرنشین حمله کردیم لذا آمریکا اول حساب و کتاب کرد و در نهایت دید که هیچ گزینه نظامی برای اقدام ندارند، همچنین در حمله موشکی ایران به عین الاسد گزینه نظامی در آن ها وجود نداشت و ترامپ در هر دو گزینه از تداوم فشار همه جانبه اقتصادی بر علیه ایران صحبت کرد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه توسعه فضای سایبری دارایی ها و سرمایه های کشور را تغییر ماهیت داده است گفت : امروزه پول ماهیت دیجیتال پیدا کرده است به طوری که 10 سال پیش ماهیت پول کشور کاغذی بود لذا نسبت دیجیتال به کاغذ 95 به 5 درصد شده بنابراین تغییر ماهیت در پول اتفاق افتاده است.

او با اشاره به سه ضلع مردم، سخت افزار و نرم افزار و محتوا در شبکه مجازی اعلام کرد: مردم کشور در درون شبکه سازماندهی شده اند لذا اگر شبکه برای ما نباشد یعنی مردم ما در اختیار جاهایی قرار گرفتند که متعلق به کشور نیست ،پس یکی از موضوعات بسیار مهم فهم مشترک مسئولین و نخبگان کشور نسبت به یک پدیده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه هر کسی یک نوع برخورد و احساسی نسبت به موضوع دارد ، بنابراین ممکن است کندی کار صورت بگیرد گفت: در سال 2019 آمریکا سازمان جدیدی تحت عنوان آژانس امنیت زیرساخت های سایبری را تأسیس کرد به طوری که امنیت پول، آب ،برق ،گاز و ارتباطات از سایر مقوله ها جدی تر است بنابراین در دوره ترامپ حساسیت کار بیشتر شده تا شرکت های خارجی، سایبری در زیرساختهای آمریکا نداشته باشند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سردار جلالی: 6 نوع جنگ سایبری داریم، تغییر ماهیت پول کشور از کاغذی به دیجیتال طی 10 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار جلالی: 6 نوع جنگ سایبری داریم، تغییر ماهیت پول کشور از کاغذی به دیجیتال طی 10 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید