ساده ترین راه کاهش دور ریز غذا در خانه ، با این ترفندها دور ریز غذاها را کم کنید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به اهمیت کاهش دور ریز مواد غذایی به بعضی راهکارهای کاهش ضایعات غذایی در منزل اشاره نمود.

ساده ترین راه کاهش دور ریز غذا در خانه ، با این ترفندها دور ریز غذاها را کم کنید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آرزو حقیقیان، کاهش دورریز مواد غذایی را از جنبه های مختلف برای بشر و محیط زیست اطرافش مفید و حیاتی بیان کرد و اضافه نمود: شاید حذف کامل ضایعات غذایی ممکن نباشد، اما تمامی اقشار جامعه می توانند برای کاهش دورریزهای غذایی کوشش نمایند.

این دکترای علوم تغذیه در ادامه به بیان بعضی از راهکارهای کاهش ضایعات غذایی در خانواده پرداخت و گفت: خرید مواد غذایی به اندازه مورد احتیاج یکی از ساده ترین راه های کاهش ضایعات غذایی در منزل است. بعلاوه، تهیه فهرست خرید بر اساس اقلام و اندازه مورد احتیاج در منزل می تواند به کاهش دور ریز مواد غذایی یاری کند.

حقیقیان، توجه به مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر قبل از اقدام به خرید را از دیگر راهکارهای مؤثر در این راستا برشمرد که مانع خرید مواد غذایی اضافه می گردد.

وی توجه به شرایط ذخیره سازی مواد غذایی در یخچال و فریزر را بسیار مهم بیان کرد و گفت: باید به صورت دوره ای از مناسب بودن دمای یخچال و فریزر مطمئن شویم تا سلامت نگهداری مواد غذایی حفظ گردد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید نمود: مکان نگهداری سایر مواد غذایی در خارج از یخچال و فریزر نیز باید از نظر دما و رطوبت آنالیز قرار گیرد تا باعث فساد مواد غذایی نگردد.

به گفته حقیقیان، در صورت خرید بعضی از اقلام غذایی فصلی در حجم زیاد باید دقت کرد بسته بندی و شرایط نگهداری آن ها به نحوی باشد که سلامت آن ها حفظ گردد.

وی طبقات پایین فریزر را دارای دمای سردتری و مناسب نگهداری گوشت و مرغ و ماهی برشمرد و یادآور شد: آن دسته از مواد غذایی که ممکن است تا قبل از مصرف، فاسد شوند را باید در فریزر نگهداری کرد و حتماً بسته بندی های مواد غذایی باید با برچسب تاریخ دار در فریزر نگهداری شوند.

این استادیار دانشگاه تاکید نمود: اندازه غذایی که در منزل طبخ می گردد باید به مقدار مورد احتیاج برای تعداد افراد خانوار باشد تا از دور ریختن آن پرهیز گردد.

حقیقیان، کمپوست کردن به جامانده سبزی و میوه را از دیگر راهکارهای کاهش ضایعات مواد غذایی بیان کرد که هم از دور ریختن آن ها جلوگیری می نماید و هم یک بستر مناسب برای رشد گیاهان خانگی فراهم می نماید.

وی گفت: هر خانواده ممکن است راهکارهای دیگری را برای کاهش مقدار دورریز مواد غذایی داشته باشد، بنابراین باید مراقب نعمات الهی و محیط زیست خود باشیم و کوشش کنیم تا حد ممکن از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساده ترین راه کاهش دور ریز غذا در خانه ، با این ترفندها دور ریز غذاها را کم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه کاهش دور ریز غذا در خانه ، با این ترفندها دور ریز غذاها را کم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید