با صبحانه قهر نکنید !

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران : فرد با خوردن صبحانه وزن اضافی خود را کاهش نمی دهد بلکه با دریافت کالری کمتر در طول روز، به این معنی است که آنچه در کل روز می خوریم مهم است، نه آنچه روز را با آن آغاز می کنیم.

با صبحانه قهر نکنید !

مصرف صبحانه بر کنترل وزن تاثیرگذار است نه اینکه موجب لاغری گردد.

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، تامین انرژی مورد احتیاج بدن در هنگام صبح منجر به بی توجهی طولانی تری نسبت به غذا در طول روز می گردد به همین دلیل افراد مصرف وعده صبحانه را مهم می دانند؛ اما این موضوع به آن صورتی که فکر می کنیم دقیق نیست.

دیوید آلیسون، رئیس کالج بهداشت در دانشگاه ایندیانای ایالات متحده، می گوید: نخوردن صبحانه در صبح تأثیر بسیار محدودی بر تغییر وزن بدن دارد.

این محقق مطالعه ای را روی جایگاه بالای وعده صبحانه انجام داده است، به طوری که مردم به این باور رسیدند که نقش مهمی در کنترل وزن و توده ناحیه کمر دارد. به گفته واشنگتن پست، محبوبیت این دیدگاه ها از وعده غذایی صبح تا حد زیادی نتیجه تبلیغات شرکت های غلات صبحانه آمریکایی است.

رشد بچه ها با مصرف صبحانه

در آغاز قرن بیستم، فواید غلات صبحانه مانند ذرت فلکس در آمریکا ترویج شد و گفته شد که باعث رشد بچه ها و تقویت توانایی های ذهنی بزرگسالان می گردد.

این محقق معتقد است که تاثیر تبلیغات سی دبلیو پست در ایالات متحده به حدی بود که صبحانه از نظر مردم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد.

به گفته این منبع، شرکت های فراوری غلات صبحانه از تعدادی مطالعات برای توصیه به مردم برای از عدم غفلت از وعده غذایی صبحانه حمایت نموده اند. زیرا فواید زیادی دارد.

مصرف صبحانه وزن اضافی بدن را کاهش نمی دهد

تعیینه این مطالعات نوعی کلاهبرداری بود. زیرا فقط نشان دهنده وزن خوب کسانی است که صبحانه می خورند و در خصوص عوامل دیگری که منجر به اجتناب از چاقی و برخورداری از سلامتی سالم می گردد صحبتی نمی گردد.

این محقق می گوید که تکمیل این مطالعات به صورت سیستماتیک و علمی در خصوص صبحانه مستلزم گرفتن یک نمونه تصادفی و سپس وادار کردن گروهی از شرکت نمایندگان به خوردن صبحانه در مقایسه با سایرین است.

در یک تجزیه و تحلیل در سال 2019 بر اساس هفت تحقیق پزشکی، تعیین شد افرادی که از آن ها خواسته شده بود صبحانه بخورند، وزن اضافی را از دست ندادند.

کارشناسان می گویند که فرد با خوردن صبحانه وزن اضافی خود را کاهش نمی دهد، بلکه با دریافت کالری کمتر در طول روز، به این معنی است که آنچه در کل روز می خوریم مهم است، نه آنچه روز را با آن آغاز می کنیم.

به همین دلیل، گزارشی که در سال 2020 به وسیله دانشگاه هاروارد منتشر شد، نشان داد افرادی که صبحانه نمی خورند بیشتر می توانند وزن خود را کاهش دهند، اما کارشناسان توصیه نکردند از وعده غذایی صبحگاهی خودداری نمایند.

کارشناسان شرح می دهند که قضاوت در خصوص صبحانه به آنچه می خوریم نیز بستگی دارد. زیرا خوردن غذا های پخته شده پر از شکلات و شکر با آغاز روز با یک وعده غذایی سالم بلغور جو دوسر با بعضی میوه های سرشار از ویتامین بسیار فرق دارد.

منبع: رکنا

به "با صبحانه قهر نکنید !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با صبحانه قهر نکنید !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید