خیلی زود به حسابتان می رسیم!

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، در دنیای امروز که فناوری حرف اول و آخر را می زند، موفقیت یک شرکت در حوزه طراحی و ساخت نرم افزار شاید خیلی عجیب به نظر نرسد؛ اما وقتی به پیشینه این شرکت نگاه می کنیم و زمان شروع فعالیت آن را می بینیم، باید اعتراف کنیم ایده راه اندازی یک کسب وکار در زمینه تولید و فروش نرم افزار، در 30 سال پیش بسیار پیشگامانه بوده و ریسک بالایی داشته است!

خیلی زود به حسابتان می رسیم!

شرکت دی رایانه نوین در سال 84 به طور رسمی به ثبت رسید، اما آغاز فعالیت این مجموعه به سال 70 برمی شود.

این شرکت را می توان از اولین کسب وکارهایی دانست که وارد حوزه ساخت نرم افزارهای اقتصادی و اداری شده است.

شرکت دی رایانه نوین با رشدی که به مرور زمان داشته، پیروز شده است تا به امروز طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای اقتصادی، اداری، امنیتی و کنترل از راه دور را طراحی و تولید کند.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت دی رایانه نوین درباره نحوه شکل گیری آن به جام جم می گوید: شرکت ما کار خودش را با طراحی و ساخت مجموعه ای از نرم افزارهای اقتصادی و اداری آغاز کرد و در زمینه های حسابداری، انبار و خزانه نرم افزارهایی را به بازار عرضه کردیم. پس از آن کم کم سمت وسوی شرکت به طرف تولید نرم افزارهای حقوق و دستمزد متمایل شد و این حوزه هم به مجموعه محصولات شرکت اضافه شد؛ اما در این زمینه علاوه بر نرم افزار، نیاز به سخت افزارهایی هم وجود داشت که بتوانیم آنها را با نرم افزارمان تطبیق داده و در قالب مجموعه ای از نرم افزار و سخت افزار عرضه کنیم.

مهدی وفایی می افزاید: ابتدا سراغ یک تولیدکننده خارجی رفتیم و پیروز شدیم با عقد قراردادی، امتیاز تولید محصولات آن در ایران را به طور انحصاری در اختیار خودمان قرار دهیم. در این برهه زمانی تولید دستگاه های حضور و غیاب را آغاز کردیم ولی پس از مدتی به دلیل تحریم های ناجوانمردانه ای که از سوی کشورهای غربی علیه کشورمان به راه افتاد، مجبور به بومی سازی سخت افزارها شدیم. با این اجبار خوشایند، پیروز شدیم به سرعت به فناوری برنامه نویسی بر روی این سخت افزارها دست پیدا کنیم و سفت افزار (Firmware) آنها را تغییر دهیم تا سخت افزارهای مورد نیازمان را به زبان فارسی و مطابق با کاربرد مد نظر مشتریان مان تولید کنیم. اصطلاح فرم ویر که به آن سفت افزار یا میان افزار نیز گفته می شود، برنامه ای همیشگی است که در حافظه فقط خواندنی (ROM) سخت افزار ذخیره می شود. به همین دلیل سخت افزارهایی با کاربردهای گوناگون تولید کردیم که برای نمونه می توان به گیت های ورود و خروج، دستگاه های حضور و غیاب مدارس، سخت افزارهای باشگاهی، صندوق امانات بانک و سیستم های امنیتی کنترل از راه دور اشاره کرد.

وفایی در ادامه می گوید: پس از دستیابی به فناوری برنامه نویسی بر روی سخت افزارها، کم کم وارد مرحله ای از کسب وکارمان شدیم که به سمت فناوری های امنیتی گرایش پیدا کردیم؛ به همین دلیل تولید دستگاه هایی مانند سیستم های امنیتی با امکان کنترل از راه دور، دستگاه های کنترل دسترسی، سیستم های گشت و نگهبانی، دستگاه های کنترل تردد، ابزارهای بازرسی با قابلیت هایی مانند تشخیص فلزات یا تصویربرداری به کمک اشعه ایکس و ... را آغاز کردیم. در حال حاضر مجموعه ما با حدود 70 نفر نیروی انسانی، خوشبختانه از سهم بازار مناسبی در حوزه نرم افزارها و سخت افزارها برخوردار است. ما عضو شورای عالی انفورماتیک و سازمان نظام صنفی هستیم و در زمینه امنیتی نیز پیروز به اخذ پروانه همکاری از سامانه مدیریت تامین کنندگان (سمتا) و گواهی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) شده ایم. همچنین علاوه بر اینکه ما جزو شرکت های خلاق و فناور محسوب می شویم، درخواست دانش بنیان شدن را نیز ارائه داده ایم که در مرحله بررسی واقع شده است و با احتمال بالایی می توانیم بگوییم به زودی شرکت دی رایانه نوین به جرگه کسب وکارهای دانش بنیان خواهد پیوست.

نقشه راه دی رایانه نوین

بنیان گذار دی رایانه نوین درباره آینده ای که برای شرکتش متصور است، به جام جم می گوید: پیشرفت علم و فناوری تأثیرات مشهودی بر کسب وکارها می گذارد و از آن جا که مشتریان ما همین کسب وکارها هستند، منطبق شدن آنها با فناوری های نوین امری ناگزیر به نظر می رسد. نمونه ای از منسوخ شدن روش های قدیمی را می توان در دفترنویسی دید؛ شاید تا 20 سال پیش کسب وکارهای بزرگی بودند که حساب وکتابشان را در دفاتر یادداشت می کردند، اما امروز هر کسب وکار کوچکی هم می داند برای مدیریت حساب هایش باید از یک نرم افزار حسابداری استفاده کند. به این ترتیب می توان گفت امروزه همه صاحبان مشاغل لزوم به روز شدن را در کسب وکارهایشان احساس می کنند و کافی است کیفیت محصولات ما بالا باشد تا حتی اگر تبلیغاتی هم برای شناساندن شرکت مان انجام ندهیم، مشتری ها خودشان بر اساس کیفیت مان جذب ما شوند؛ کما اینکه در حال حاضر نیز تقریبا 50درصد از فروش ما بر اساس رضایتمندی مشتری ها و تبلیغات دهان به دهان است. ما اعتقاد داریم این فرایند در آینده هم ادامه خواهد داشت و کیفیت همیشه رمز پیروزیت خواهد بود.

ویژگی ها و مزایای محصولات

مهدی وفایی مدیرعامل شرکت ضمن اشاره به فرایندی که جهان در مواجهه با فناوری های نوین در پیش گرفته است، خاطرنشان می کند: در بعضی رشته ها مانند الکترونیک، شاهدیم نه تنها رویکرد جهان به سمت بومی سازی این فناوری ها نیست، بلکه در بعضی از کسب وکارهای بزرگ و بین المللی به دلیل ارزان بودن نیروی کار و توجیه اقتصادی، بخش های مختلفی از یک محصول الکترونیکی را در نقاط مختلف جهان تولید می کنند. این فرایند تا جایی پیش رفته که امروزه بسکمک از این شرکت ها پا را فراتر گذاشته اند و حتی مرکز تماس خدمات پس از فروش خود را در کشورهای مختلف پراکنده می کنند. در این حالت زمانی که یک کاربر با بخش پشتیبانی تماس می گیرد، ممکن است اپراتوری از آن سوی جهان جوابگوی او باشد!

وی می افزاید: بنابراین ما هم در حوزه های الکترونیک و کامپیوتر به دنبال بومی سازی صددرصدی نیستیم و معتقدیم در عین حالی که هسته مرکزی مجموعه ما متمرکز است، امکان استفاده از قطعات و بسترهای نرم افزاری خارجی وجود دارد و در واقع تولید مجدد آنها در کشور صرفه اقتصادی ندارد. همچنین از طرف دیگر با شرایطی که همه گیری ویروس کرونا به وجود آورده است، متمرکزنبودن کل کسب وکار این اجازه را می دهد که برای بسکمک از نیروهای فعال ما در زمینه برنامه نویسی، امکان دورکاری مهیا باشد و به این ترتیب از کارایی مجموعه نیز کاسته نمی شود.

مدیرعامل شرکت دی رایانه نوین در خصوص سایر ویژگی های شرکت تحت مدیریتش می گوید: کیفیت تولیدات و خدماتی که ارائه می دهیم، باعث شده همیشه از بهترین های این حوزه باشیم و سعی ما بر این است که تجهیزات و فناوری های روز جهان را در اختیار مشتریان مان بگذاریم. همچنین خدمات پس از فروش از بخش هایی است که بیشترین اهمیت را برای ما دارد و اعتقاد داریم یکی از فزونی های اصلی ما نسبت به رقبا، احترام به حقوق مشتریان است که تلاش می کنیم به بهترین نحو انجام شود.

وفایی در ادامه می گوید: نیروهای فنی ما از نخبگان کشور در این حوزه هستند و به جرأت می توان گفت طراحی ها و پروژه هایی که بخش فنی ما انجام می دهد، با بهترین و به روزترین نمونه ها در جهان برابری می کند. همکاری با همین متخصصان است که باعث می شود مجموعه ما توانایی توسعه پیوسته محصولات را بنا بر نیاز مشتریان دارا باشد. به همین دلیل یکی دیگر از مزایای توانمندی فنی این است که مجموعه ما تا به امروز با کشورهایی مانند افغانستان و عراق رابطه تجاری داشته و در شهرهایی مثل دبی و استانبول نیز دفاتری را دایر کرده ایم.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ خرید اینترنتی

منبع: جام جم آنلاین

به "خیلی زود به حسابتان می رسیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیلی زود به حسابتان می رسیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید