خبرنگاران اردوغان: دنیا دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران- آنکارا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: تاریخ نشان داده است که بیماریهای واگیر گسترده در سطح دنیا در عین حال زمینه ساز تغییرات گسترده سیاسی، مالی، اجتماعی بوده است و در بعد از ویروس کرونا نیز دنیا شاهد چنین تغییرات احتمالی گسترده خواهد بود.

خبرنگاران اردوغان: دنیا دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی از آنکارا اردوغان در بعد از نشست عالی با مسوولین بخشهای دولتی و خصوصی ترکیه در زمینه ویروس کرونا و تدابیر ترکیه در این زمینه گفت: بعد از این هیچ چیز همانند روال سابق در دنیا نخواهد بود و رخدادهای جاری نیز تا به امروز به صراحت این را نشان داده است.

رییس جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در زمینه های اجتماعی گفت: دنیا غرب سالها به ظاهر خدمات دولتی را برعهده بخش خصوصی واگذار نموده بود ولی در اصل غرب هموطنان خود را رها نموده بود و رخدادهای جاری نیز این را نشان داده است.

اردوغان با عنوان اینکه ترکیه از بدون شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم را اتخاذ نموده و با سرعت به مرحله اجرا گذاشته است، گفت: تدابیر ترکیه گام به گام اجرا شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه از بدو شیوع ویروس اتباع خارجی که وارد این کشور می شدند را مورد معاینه قرار داده و بعد از آن مجوز ورود را صادر می کرد گفت: تدابیری که ترکیه اتخاذ می نماید از سوی شورای عالی علمی متشکل از اساتید برجسته ترکیه مشخص و این تدابیر از سوی نهادهای دولتی اجرا می گردد.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که مردم ترکیه تدابیر اعلامی از جمله ماندن در منازل را رعایت نمایند، بعد از سه هفته روال زندگی عادی خواهد شد، گفت: برای افرادی که بیش از 80 سال سن دارند تدابیر ویژه ای از جمله کنترل شرایط سلامت آنان در منازل، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی نماینده اجرا خواهد شد.

اردوغان در تشریح تدابیر اقتصادی گفت: بسیاری از اقتصادیاتها که زمان پرداخت آنها فرا رسیده است، به تعویق خواهد افتاد ، حقوق بیکاری برای افرادی که شغل خود را از دست می دهند، وضع خواهد شد، حداقل میزان دستمزد افزایش و برای افرادی که درآمد ثابتی ندارند و بدلیل تدابیر اتخاذی درآمد خود را از دست داده اند کمکهای نقدی ماهانه و غیر نقدی نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته اردوغان دولت از هتلها ، شرکتهای گردشگری، شرکت هواپیمایی ترکیه که بدلیل کرونا با دشواری روبرو شده اند حمایتهای اقتصادی انجام خواهد داد.

رییس جمهور ترکیه تعویق دیون شرکتها به بانکها حداقل تا سه ماه را جزو تصمیمات اتخاذی برشمرد و گفت از صادرنمایندگان که به دلیل شیوع کرونا صادرات آنان با مشکل روبرو شده است نیز حمایتهای اقتصادی به عمل خواهد آمد.

اردوغان اضافه کرد: اصنافی که اعلام نمایند بدلیل تعطیلی های انجام گرفته امکان پرداخت وامهای خود را ندارند حداقل سه ماه فرصت زمانی برای پرداخت دیونشان درنظر گرفته می گردد.

تا به امروز تعداد بیماران مبتلاء به کرونا در ترکیه قریب به 100 اعلام شده است و به گفته مسوولین رسمی ترکیه تا به امروز تنها یک فرد در این کشور بدلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اردوغان: دنیا دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردوغان: دنیا دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید