10 علت مهم که شما را برای خلبان شدن مجاب می نماید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، شغل خلبانی

خیلی ها مثل من از بچگی به این علاقه داشته اند که روزی بالاخره رویای پرواز کردن را به هر نحوی که شده، تحقق بخشند. در روزگاری که ما زندگی می کنیم، نزدیک ترین و برترین راه برای تحقق این رویا این است که خلبان شویم. راستش اگر بخواهم مطلب را در همین جا تمام کنم، به این اکتفا خواهیم کرد که تحقق رویای بزرگ برای پرواز کردن شاید برترین علت برای خلبان شدن است اما ما در این مطلب می خواهیم 10 علت مهم را برای این که شغل خلبانی را انتخاب کنید به شما بگوییم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

10 علت مهم که شما را برای خلبان شدن مجاب می نماید

1- پرواز و خلبانی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

وقتی که شما به عنوان خلبان یک پرواز در هواپیما هستید و هواپیما را از روی زمین بلند می کنید، شما دیگر تنها شخصی هستید که مسئولیت جان هر کدام از مسافران را به عهده گرفته اید تا آن ها را سالم به مقصد برسانید.

حال اگر واقع بین باشیم این مسئله هم می تواند باعث استرس از این لحاظ که اتفاقی برای مسافران نیافتد را به شما وارد کند و هم باعث ایجاد یک حس اعتماد به نفس قوی در درون شما شود. به صورت کلی پرواز کردن و خلبانی، شغل خطرناکی محسوب می شود و دارای ریسک های بسیار زیادی است.

از این رو، در هر پرواز اتفاقات ناخواسته بسیار زیادی روی می دهد. اما کسانی که خلبان هستند این را می دانند که بعد از هر پرواز، غرور و افتخار بسیار خاصی در شما ایجاد می شود که بله! این شما بودید توانستید مسافران را در یک پرواز بسیار خطرناک سالم به مقصد برسانید و در نتیجه همین مساله باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

2- پرواز شما را باهوش تر می کند

اولین فایده ای که می خواهیم به شما بگوییم این است که بی شک پرواز کردن و مدیریت کردن پرواز شما را باهوش تر می نماید.

برای این که شما یک خلبان زبده شوید، شما برای خلبان شدن باید چند علم را در کنارهم یاد بگیرید: فراگیری علم فیزیک که دارای زیر شاخه های بسیار زیادی است. این علم دارای مباحث آیرودینامیک، ترمودینامیک و بسیاری از مباحث پایه علم فیزیک است.

این موارد دیگر به طور مثال عبارتند از: زبان، ریاضی و علوم دیگر. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که به صورت عمومی در کمتر رشته ای شما مجبور هستید که چندین علم را در کنار هم فرا بگیرید و آن ها را در کنار یکدیگر به کار ببندید.

3- هیجان انگیز است

اگر به خودتان رجوع نمایید متوجه می شوید که علت این که دوست داشتید یا حتی هنوز هم علاقه دارید که خلبان شوید تعیین می شود. بر اساس گزارشات، یکی از دلایلی که بیشتر نوجوانان در دنیا مجذوب و علاقه مند به شغل خلبانی می شوند، هیجان انگیز بودن آن است.

نشستن پشت ماشین های بزرگ مانند هواپیما، راندن آن در آسمان و گذشتن از میان ابرها این قدر رویایی و هیجان انگیز است که کمتر بتوان آن را در میان شغل های دیگر پیدا کرد. البته هر شغلی هیجا ها و فراز و فرودهای مربوط به خود را دارد ولی پرواز در آسمان برای خیلی از افراد کاملاً یک حس عجیب و متفاوت فرق دارد.

4- افزایش قدرت تصمیم گیری

در هر پروازی هر خلبانی می داند که قرار است تجربه ای نو را در آغوش بگیرد. در بروز و وقوع اتفاقات نو، این شخص خلبان است که باید بسیار سریع تصمیم گیری کند تا در شرایط پیش آمده ای که با آن روبرو شده است، دقیقا چه واکنشی را انجام دهد.

این مسئله می تواند باعث افزایش قدرت تصمیم گیری در هر فردی شود و البته احتیاج دارد فردی که وظیفه خلبانی را بر عهده دارد، روحیه فرد توانایی کار تصمیم گیری را داشته باشد. جدای از این این شغل رب روی قدرت تصمیم گیری شما تاثیرات بسیار زیادی را می گذارد. خلبانی مثل یک تیر و دونشان زدن می ماند.

5- با خلبانی در آمد خوبی کسب نمایید

بی تعارف باید بگوییم که پول در آوردن امر بسیار مهمی است و دقیقا شغل خلبانی از جمله شغل هایی است که افراد را به عایدی دلخواهشان می رساند.

حال اگر که فردی از شغلی عایدی کسب کند که ان را بسیار دوست دارد، دیگر به نظر چه چیز از آن بهتر می شود؟ در جوامع دنیای، شغل خلبانی از جمله شغل های پر در آمد است.

6- محیط کارتان همواره برای شما تازگی دارد

همواره در هنگام پرواز، یک خلبان و همراهانش در کابین خلبان قرار است تا با اتفاقات نوی روبرو شوند که قبل از آن با آن روبرو نمی شدند.

همانطور که در بندهای بالاتر گفتیم، در هر پرواز خلبان اتفاقاتی را تجربه می نماید که تا به حال آن ها را تجربه نکرده است. تنها مسئله ای که می تواند به او یاری کند تا از این اتفاقات جان سالم به در ببرد، حفظ خونسردی و تجربه اوست.

7- بخشی از شما می شود

بی شک خیلی از افراد هستند که عاشق شغلشان هستند و به نوعی تا آخر عمر خود، همراه با شغلش است. خلبانی از آن دسته شغل هایی است که حتی اگر پیر هم بشوید، تضمین می کنیم که عاشق آن هستید.

8- خلبانی شغلی بحث برانگیز است

خلبانان می دانند که همواره چالشی نو در روبروی خود دارند. هرروز یک صحنه، اتفاق و هرروز یک حالت آسمان را به عنوان یک خلبان می توانید در هنگام پرواز تجربه کنید. البته تمامی این چالش ها خوب نیستند، اما می تواند برای یک خلبان تجربه های نوی را به ارمغان بیاورد.

9- همه چیز را می بیند

خلبان یکی از معدود افرادی است که می تواند از بالا همه چیز را به صورت کامل ببینید و آن هایی را که درروی زمین برای او خیلی بزرگ هستند، کاملاً ریز نشان داده می شود.

10- شما نخبه هستید

در آخر باید این را به شما بگوییم که ورود به رشته خلبانی چه در ارگان های دولتی یا نظامی سخت است و هرساله که آزمون آن برگزار می شود، افراد خیلی کمی را قبول می نمایند و در آن قبول شدن بسیار سخت است.

منبع: الی گشت

به "10 علت مهم که شما را برای خلبان شدن مجاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت مهم که شما را برای خلبان شدن مجاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید