ثقفی: مدارس شهر تهران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری دایر می شوند ، هیچ الزامی برای استفاده از شاد وجود ندارد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: از 15شهریور تا اطلاع ثانوی مدارس غیرحضوری دایر شده و در شرایط قرمز همه مقاطع بصورت مجازی برپا می شوند.

ثقفی: مدارس شهر تهران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری دایر می شوند ، هیچ الزامی برای استفاده از شاد وجود ندارد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خرید اینترنتی، مسعود ثقفی در ارتباط تلفنی با برنامه مصاحبهی اجتماعی رادیو مصاحبه در رابطه با حواشی پیرامون آموزش در دوران کرونا گفت: اگر شرایط در شهر تهران قرمز باشد، تمام آموزش ها بصورت غیر حضوری خواهد بود. در حال حاضر شرایط قرمز است پس آموزش ها غیر حضوری است.

وی ادامه داد: در صورت تداوم شرایط قرمز، 15 شهریور ماه هیچ مدرسه ای باز نمی گردد.

ثقفی اضافه نمود: اگر در شرایط زرد قرار بگیریم، شرایط کلاس های درس نیمه حضوری است.

وی اضافه نمود: در این شرایط ممکن است کلاس ها زوج و فرد و دانش آموزان با تعداد کمتری در مدارس حاضر شوند.

ثقفی گفت: در شرایط قرمز تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی که ارتباط عاطفی میان آن ها و معلم لازم است، با رعایت فاصله اجتماعی هفته اول سال تحصیلی سر کلاس های درس حاضر می شوند.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران اظهار داشت: قطعا وقتی پایه های دیگر تحصیلی در مدرسه حضور ندارند، یک مدرسه می ماند و 30 دانش آموز پایه اول ابتدایی و قطعا اصول بهداشتی رعایت خواهد شد و لوازم ضد عفونی کننده و ماسک در دسترس خواهد بود.

ثقفی در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی اقدامات معلمان و بعضی مدیران مدارس را قابل ستایش دانست و گفت: در بعضی مدارس کلاس مجازی دایر کردند، اما [این مسئله باعث نمی گردد ایراد بسیار زیادی به نرم افزار شاد بگیریم].

وی ادامه داد: این نرم افزار از زمان ایده تا رسیدن به بازدهی و کیفیت مناسب نیازمند صرف زمان زیادی است؛ نرم افزار شاد از شروع تا امروز سرعت کاربردی شدن قابل قبولی را طی نموده است.

ثقفی در عین حال عدم کاربردی شدن نرم افزار شاد بر پایه IOS را از نقاط ضعف برشمرد و گفت: این نرم افزار پلتفرمی آموزشی برای کل کشور نیست و نباید این مسئله به اشتباه اطلاع رسانی گردد.

وی گفت: در آموزش و پرورش هیچ الزامی برای استفاده از نرم افزار شاد نداریم و از طرفی روش های پیش بینی شده آموزشی در کنار شبکه شاد، مناطق کمتر برخوردار کشور را پوشش می دهد.

ثقفی اضافه نمود: بعنوان مثال نرم افزار های ارائه شده توسط خود مدارس یکی از راهکارهاست که در کنار نرم افزار شاد استفاده می گردد. دومین راه، پیش روی افرادی است که امکان استفاده از گوشی هوشمند و فضای مجازی را ندارند که راه پیش روی آن ها آموزش توسط شبکه آموزش سیما است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: گروه سوم حتی تلویزیون در اختیار ندارند که این جامعه آماری محدود بایستی با رعایت پروتکل ها بصورت حضوری در مدارس حاضر شوند.

ثقفی ادامه داد: شاد را نباید زیر سوال ببرید؛ چراکه نرم افزاری خوب و پیروز است و شخصا بعنوان کاربری که دائما از نرم افزار های مختلف استفاده نموده ام، چنین ادعایی دارم.

وی اضافه نمود: اینترنت نرم افزار شاد کاملا رایگان است؛ حال آنکه کاربر یک فایل را 1 الی چندین مرتبه دانلود نماید؛ بنابراین هرگونه استفاده از بستر نرم افزار شاد، اینترنت رایگان دارد و هیچ هزینه ای برای کاربران نخواهد داشت.

ثقفی اظهار داشت: هزینه نرم افزار شاد توسط اپراتور ها تامین می گردد و هیچ هزینه ای از استفاده کنندگان دریافت نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ثقفی: مدارس شهر تهران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری دایر می شوند ، هیچ الزامی برای استفاده از شاد وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثقفی: مدارس شهر تهران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری دایر می شوند ، هیچ الزامی برای استفاده از شاد وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید