جهش تازه و بسیار خطرناکم ویروس اچ آی وی کشف شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اعلام کردند، سویه نو ویروس اچ آی وی را در هلند کشف کردند که بسیار خطرناک تر از سویه های قبلی ویروس است.

جهش تازه و بسیار خطرناکم ویروس اچ آی وی کشف شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از سی جی تی ان، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اعلام کردند، سویه نو ویروس اچ آی وی را در هلند کشف کردند که بسیار خطرناک تر است.

کریس وایمنت محقق اپیدمولوژی دانشگاه آکسفورد و نویسنده اصلی این مقاله علمی که در نشریه ساینس منتشر شد، گفت: علتی برای نگرانی در خصوص این ویروس وجود ندارد اما بیماران مبتلا به این سویه که آنها آن را وی بی می نامند، در خون خود سطح آلودگی ویروسی 3.5 تا 5.5 برابر بیشتر از افراد آلوده به انواع دیگر داشتند و بعلاوه سیستم ایمنی بدن آنها بسیار سریع تر ضعیف می گردد.

پژوهشگران تاکید کردند، این سویه خطرناک احتمالاً در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 در هلند به وجود آمده و مدت هاست که وجود دارد، اما به علت اثربخشی درمان های مدرن، علتی برای هشدار نیست.

کریستف فریزر، یکی دیگر از نویسندگان این پژوهش و محقق دانشگاه آکسفورد در بیانیه مطبوعاتی گفت: یافته های ما بر اهمیت دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت تاکید می نماید که افراد در معرض خطر ابتلا به HIV به آزمایش های منظم برای تشخیص زودهنگام و در پی آن درمان فوری اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جهش تازه و بسیار خطرناکم ویروس اچ آی وی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش تازه و بسیار خطرناکم ویروس اچ آی وی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید