باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، روده انسان محل زیست باکتری های مفید و باکتری های مضر است که هر دو نوع آنها بر فرآیند هضم به ترتیب اثر مثبت و منفی می گذارند. در این مقاله نوعی از باکتری های مفید که یک پروبیوتیک سالم و مفید هم هست به شما معرفی می گردد.

باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم

یکی از انواع پروبیوتیک های سالم، باکتری های کوآگولانس می باشند

چکیده :

داشتن یک روده سالم به انسان یاری می نماید که زندگی راحتی داشته باشد زیرا بخش مهمی از فرآیند هضم در روده صورت می گیرد. روده انسان محل زیست باکتری های مفید و باکتری های مضر است که هر دو نوع آنها بر فرآیند هضم به ترتیب اثر مثبت و منفی می گذارند. در این مقاله نوعی از باکتری های مفید که یک پروبیوتیک سالم و مفید هم هست به نام باکتری کوآگولانس به شما معرفی می گردد. فواید این نوع از باکتری و غذاهایی که این باکتری در آنها یافت می گردد و هم دیگر فوایدی که در باکتری کوآگولانس وجود دارد در این مقاله بیان شده است.

تعداد کلمات : 1012 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

باکتری کوآگولانس یک باکتری سالمِ مفید است که به ارتقاء سلامت دستگاه هاضمه یاری می نماید، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهد، سیستم ایمنی سلامت را تقویت می نماید، جذب مواد مغذی را در بدن نرمال سازی می نماید و به حالت متعادل و طبیعی می رساند، و به متعادل سازی فلورای روده یاری می نماید. باکتری کوآگولانس مانند باکتری لاکتو باسیل در دستگاه گوارش، اسید لاکتیک فراوری می نماید. اسید لاکتیک بسیار مفید است زیرا به رشد باکتری های سالم یاری می نماید در عین حال از رشد باکتری های مضر جلوگیری می نماید. باکتری کوآگولانس در غذاهای تخمیر شده قابل دست یابی است غذا هایی مانند کیمچی یا کامبوچا و در بعضی مکمل های پروبیوتیک هم وجود دارد و قابل دست یابی است.

سلامت روده متعادل

یک مجموعه اِکو سیستم از باکتری ها و آنزیم ها در درون روده شما وجود دارند و زندگی می نمایند. انتخاب صحیح انواعی از پروبیوتیک ها به کِشت و رشد باکتری های مفید یاری خواهد نمود و بالانس پایدار و قابل تحملی را بوجود می آورد که سلامت کلی را تقویت می نماید. باکتری کوآگولانس بوسیله فراوری کردن اسید لاکتیک در سیستم گوارش، به روده یاری می نماید. اسید لاکتیک به تنظیم مقدار سالمی از سطوح PH یاری می نماید تا یک تعادل و بالانسی را در محیط زندگی باکتری ها ایجاد نمایند و از رشد باکتری های بد و مضر جلوگیری نمایند.

باکتری کوآگولانس غیر از اینکه یک دستگاه گوارش سالم را رشد می دهد و ارتقاء می بخشد و هم علاوه بر اینکه یک محیط متعادل درون روده برای باکتری های مفید ایجاد می نماید، چندین مزیت و فایده ای فراتر از این موارد را ارائه می نماید.

سیستم ایمنی سالم

یک اجتماع قوی و نیرومند از باکتری ها در روده، به بالا بردن سلامت سیستم ایمنی یاری می نماید. باکتری کوآگولانس بر واکنش سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و این اثر گذاری را با آماده سازی عمومی و تقویت کردن کلیِ همه پروبیوتیک های سالم و مفید انجام می دهد. علاوه بر این، یک تحقیق گزارش نموده است که بعضی از انواع باکتری کوآگولانس، واکنش سلولیِ T را افزایش می دهند تا به این ترتیب سلامت سیستم ایمنی را تقویت نمایند و افزایش دهند.

سلامت گوارش

اختلال و بی نظمی در گوارش می تواند باعث بوجود آمدن اسهال، گاز های معده، نفخ، سوزش و دیگر مشکلاتی که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی انسان اثر می گذارند، گردد. چندین تحقیق علمی و پرسش و پاسخ های علمی طراحی و ساخته شده اند تا مشخص نمایند که آیا باکتری کوآگولانس بر فرآیند آماده سازی و تهیه غذا برای باکتری های مفید تاثیر گذار است یا نه. در یک آزمایش بالینی رندمی کنترل شده و دو سویه کور، باکتری کوآگولانس به آرام کردن و از بین بردن نفخ و احساس ناخوشی که بوسیله ناراحتی و بیماری گوارشی ایجاد شده بود، یاری کرد. به همین ترتیب به نظر می رسد باکتری کوآگولانس گاز معده را کم می نماید و ناراحتی های شکمی را در دیگر افراد بالغ که سالم هستند، کاهش می دهد.

دیگر فایده های سلامت و تندرستی

باکتری کوآگولانس غیر از اینکه یک دستگاه گوارش سالم را رشد می دهد و ارتقاء می بخشد و هم علاوه بر اینکه یک محیط متعادل درون روده برای باکتری های مفید ایجاد می نماید، چندین مزیت و فایده ای فراتر از این موارد را ارائه می نماید. باکتری کوآگولانس یک پروبیوتیک است که می تواند فلورای واژینال و سلامت نرمال مهبل و واژینال را تقویت و حمایت کند. باکتری کوآگولانس بعلاوه باعث جذب مواد مغذی طبیعی می گردد. بیش از 20% از مردمی که آنتی بیوتیک مصرف می نمایند دچارِ اسهالِ مربوط به مصرف آنتی بیوتیک می شوند و این نوع اسهال را تجربه می نمایند؛ تحقیق نشان می دهد که باکتری کوآگولانس می تواند یا ممکن است یک درمان موثر باشد.

بیشتر بدانید : دلایل لزوم استفاده از پروبیوتیک

تاریخچة باکتری کوآگولانس

از آنجایی که شناسایی و تحقیقات اولیه در خصوص این باکتری در سال 1915 به وسیله محققین و پژوهشگرانی در ایستگاه آزمایشگاه کشاورزی آیووا انجام گرفته است، بعضی سردرگمی هایی درباره اینکه باکتری کوآگولانس باید متعلق به کدام نوع خاص و کدام گونة بخصوص باشد، وجود داشته است. سال ها، این باکتری را به غلط و به طور نادرست لاکتوباسیلوس اسپوروژنس می نامیدند. این سردرگمی و این اشتباه گرفتن از این جا ناشی شده بود که این حقیقت وجود دارد که این باکتری ها اسید لاکتیک فراوری می نمایند، و در گذشته این باور وجود داشت که تنها و تنها باکتری لاکتوباسیلوس می تواند اسید لاکتیک فراوری کند بنا براین فکر می کردند که این نوع از باکتری هم باید باکتری لاکتوباسیلوس باشد.

غذا های تخمیر شده و مخمری مانند ماست، کفیر، کلم رنده شده و آب پز شده با سرکه، و کامبوچا همه و همه یک منبع و یک منشأ برای باکتری کوآگولانس به حساب می آیند. اگر شما به طور مرتب و منظم غذا های سرشار و غنی از پروبیوتیک را نمی خورید، یک مکملِ پروبیوتیکِ با کیفیت بالا می تواند یک جریان ثابتی از پروبیوتیک های مفید و سودمند را به شما عرضه کند. مرکز بهبود جهانی، یک استاندارد صنعتی تازه با فلوراتکس تنظیم نموده است، یک مجموعه جامع و فراگیر که مخلوطی از 23 پروتئین بهداشتی پرورش دهندة پروبیوتیک، از جمله باکتری کوآگولانس می باشد. فلوراتکس بعلاوه پری بیوتیک ها را برای تغذیه و حمایت از رشد پروبیوتیک ها، فراهم می نماید.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون

به "باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید