امکان فراوری داروی کاهنده چربی خون بر مبنای ترکیبات گیاهی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، نتایج تحقیقاتی که از سوی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران (فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود) اجرا شده، نشان می دهد، مخلوط سیر و لیموترش یا سیر، لیموترش و زنجبیل بر کاهش چربی خون مؤثر است.

امکان فراوری داروی کاهنده چربی خون بر مبنای ترکیبات گیاهی

موسی ابوالحسنی در گفت وگو با وبلاگ خرید اینترنتی، با اشاره به طرح آنالیز اثرات آﻧﺘﯽ ﻫﯿﭙﺮﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯿﮏ مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل بر شاخص های خونی موش های نر بالغ، شرح داد: این طرح مربوط به کار کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال 95 بود که تا به امروز دو مقاله از آن به چاپ رسیده اما نتایج تحقیقاتی که بر روی سایر شاخص های خونی و همچنین بافت شناسی و ... انجام دادیم، هنوز منتشر نشده است.

وی تشریح کرد: در این طرح تأثیر مخلوط سیر و لیموترش؛ سیر، لیموترش و زنجبیل و همچنین عصاره بامیه بر روی موش ها در گروه های مختلف که هر کدام گروه کنترل نیز داشتند، آنالیز شد. نتایج تحقیق نشان داد که ترکیب تهیه و استخراج شده از سیر، لیموترش و زنجبیل بر کاهش چربی خون و عصاره تهیه شده از بامیه بر کاهش قند خون در موش ها مؤثر است.

این محقق با بیان اینکه فاز بعدی مطالعات، فاز انسانی خواهد بود، یادآور شد: البته تأثیر کاهشی این مخلوط را به صورت تجربی دیده و به فکر آنالیز آزمایشگاهی آن افتادم تا پس از طی روال آزمایشگاهی، ان شاء الله بتوانیم وارد فاز فراوری دارو شویم.

ابوالحسنی در پاسخ به اینکه تأثیر لیموترش بر کاهش چربی خون از گذشته محرز بوده است، تأکید کرد: مخلوط سیر و لیموترش یا سیر، لیموترش و زنجبیل چربی خون را به میزان بیشتری نسبت به لیموترش تعدیل می نماید.

وی توضیح داد: البته نسبت ترکیب این مواد باید رعایت گردد که با توجه به منتشر نشدن نتایج نهایی تحقیق، بهتر است از بیان این موضوع خودداری گردد.

این محقق در انتها گفت: همچنین بامیه قند خون را کاهش می دهد که این موارد افق فراوری دارو بر پایه این مواد و به منظور کاهش چربی خون و قند خون را به روی محققان گگردده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امکان فراوری داروی کاهنده چربی خون بر مبنای ترکیبات گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فراوری داروی کاهنده چربی خون بر مبنای ترکیبات گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید