افزایش وام مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شورای پول و اعتبار تصویب شد.

افزایش وام مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم

به گزارش بانک مرکزی، در هزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار، به ریاست عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، وام مسکن از محل اوراق حق تقدم، در شهر تهران از 60 به 100 میلیون تومان، در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر از 50 به 80 میلیون تومان و در سایر مناطق شهری از 40 به 60 میلیون تومان افزایش یافت و سقف مبلغ دریافتی توسط زوجین، دو برابر این رقم مشخص شد.

علاوه بر این، سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک ها توسط بانک مسکن و بانک های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ 40 میلیون تومان افزایش یافت.

طبق مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار، نرخ سود این تسهیلات در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری 17.5 درصد و در مناطق بافت فرسوده شهری معادل 16 درصد مشخص شده است.

همچنین شورای پول و اعتبار، با امکان تلفیق حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تا سقف اوراق مزبور) موافقت کرد.

در این جلسه برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود شرایط و افزایش بهره وری شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا به ویژه برنامه واگذاری اموال و شرکت های وابسته آنها مطرح و در راستای حمایت از اشتغال و افزایش فراوری و حل مسائل قطعه سازان، مقرر شد در مورد تأمین سرمایه در گردش خودروسازان مساعدت ممکن از سوی سیستم بانکی انجام گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "افزایش وام مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وام مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید