افراد مبتلا به آلرژی، واکسن کرونا تزریق نمایند؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، جمال میرزایی، متخصص بیماری های عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند اظهار کرد: به طور کلی انسان ها ممکن است در طول زندگی شان با مصرف برخی مواد غذایی و یا برخی از دارو ها دچار واکنش آلرژیک بشوند و چه به صورت ضعیف و خفیف و چه به صورت شدید به آن ها حساسیت داشته باشند و خیلی از افرادی که در جامعه هستند این حساسیت را به نام واکنشی به دارو ها یا مواد غذایی تجربه می نمایند.

افراد مبتلا به آلرژی، واکسن کرونا تزریق نمایند؟

میرزایی ادامه داد: حساسیت به انواع مختلف دارو رواج دارد اما حساسیت به پنی سیلین به نوعی رایج تر است و ممکن است واکنش های آلرژیک متفاوتی را به همراه داشته باشد اما تزریق هر واکسنی، چه واکسن آنفلوانزا که در حال حاضر وقت تزریق آن فرا رسیده و چه واکسن کرونا، در افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک به داروها را دارند، هیچ منعی ندارد.

او اضافه نمود: چون این افراد معمولاً زمینه آلرژی به دریافت دارو دارند باید حتماً قبل از تزریق واکسن، اعلام نمایند که سابقه واکنش های حساسیتی دارند. این افراد باید نیم ساعت پس از تزریق واکسن در همان مرکز حضور داشته باشند تا اگر به محتویات واکسن، واکنش آلرژیک نشان دادند، بتوانند از مسئولان درمانی یاری بگیرند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: از لحاظ علمی هم ثابت شده، وقتی یک فرد به یک نوع خاصی از آنتی بیوتیک ها یا هر داروی دیگری حساسیت داشته باشد این آلرژی الزاماً به معنی حساسیت فرد به سایر دارو ها نیست و واکنش بدن صرفاً نسبت به برخی مواد خاص موجود در برخی از دارو هاست و به هیچ وجه نباید این توهم برای افراد ایجاد گردد که چون سابقه آلرژی به آنتی بیوتیک ها یا پنی سیلین دارند، نباید واکسن کرونا تزریق نمایند.

او تاکید نمود: این افراد نباید خودشان را از تزریق واکسنی که می تواند ایمنی نسبی را برایشان ایجاد کند، محروم نمایند.

این متخصص بیماری های عفونی توضیح داد: هیچ کدام از واکسن هایی که تا به امروز برای کرونا در جهان فراوری شده، مسئله ای برای افرادی که به داروی خاصی آلرژی داشتند ایجاد نکرده و منعی برای این افراد در خصوص تزریق واکسن وجود ندارد.

میرزایی گفت: واکنش های افراد مختلف به دارو های مختلف، فرق دارد اما تصور اینکه ممکن است دچار تنگی نفس شدید و یا تشنج شوند، یک طرز فکر غلط است.

او اضافه نمود: تا کنون افراد بسیار کمی که سابقه حساسیت مزمن به برخی دارو ها را داشته اند به واکسن، واکنش نشان داده اند و این واکنش هم به شکل خارش موضعی و یا کهیر و به صورت خیلی گذرا و سطحی بوده که اصلا نگران نماینده نیست. خوشبختانه تا به امروز به ندرت شاهد واکنش های شدید مثل تنگی نفس به علت تزریق واکسن بوده ایم که اگر افراد پس از تزریق واکسن در مرکز بمانند با همکاری پزشکان و مسئولان آن مرکز آن واکنش هم مهار می گردد.

منبع: همگردی

به "افراد مبتلا به آلرژی، واکسن کرونا تزریق نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مبتلا به آلرژی، واکسن کرونا تزریق نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید