استاد جلالی به خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، علی جلالی خوشنویس برجسته کازرونی در سن 65 سالگی با زندگی وداع کرد و امروز شاگردان و هنرمندان خبرنگارانش با جسم او وداع کردند.

استاد جلالی به خانه ابدی بدرقه شد

پیکر استاد علی جلالی پدرخوشنویسی معاصر کازرون به خانه ابدی بدرقه شد.

به گزارش هشمهری آنلاین، پیکر استاد جلالی امروز در قطعه هنرمندان آرمستان شهر کازرون با حضور خانواده و اهالی فرهنگ و هنر جنوب کشور به خاک سپرده شد.

استاد علی جلالی در اسفندماه 1336 در شهر باستانی کازرون چشم به دنیا گشود و در ششم اسفندماه سال جاری در شهرتاریخی محل تولد خود در سن 65 سالگی بدرود حیات گفت. بسیاری از اساتید ممتاز خوشنویسی کازرون طی این سال ها از شاگردان استاد علی جلالی بودند و خود وی خوشنویسی را از کودکی به طور خودجوش شروع نموده بود. استاد جلالی هنر خوشنویسی خود را در دوران جوانی در حضور استاد حمید دیرین در شیراز به درجه ممتاز رساند و سال های سال در کازرون با آموزش خوشنویسی هنرمندانی برجسته را به جامعه خوشنویسی ایران معرفی کرد. استاد جلالی بازنشسته اداره آموزش و پروش کازرون بود و همزمان با اداره فرهنگ و ارشاد نیز همکاری داشت. آثار برجسته استاد جلالی در سبک نستعلیق و شکسته بارها در نمایشگاه های مختلفی در کشور به نمایش عایدی و تحسین هنرمندان را برانگیخت.

حسین پیروان از هنرمندان وبلاگ خرید اینترنتی استاد علی جلالی در یادداشتی درباره او چنین نوشته است:

علی از خانواده ای شریف و اهل هنر برخواسته بود و براستی حق بزرگی بر گردن هنر خوشنویسی کازرون دارد. ساده زیست بود و هنر را در خدمت اندیشه می خواست.

انسانی به تمام معنا و شریف بود. در حالی که در کار خویش یگانه بود، بسیار متواضع و فروتن بود. علی جلالی مردی بدون حاشیه و آرام به ترویج هنر خوشنویسی در کازرون پرداخت.

وقتی می نوشت انگار قلمش بر کاغذ سماع می کرد. علی با سخت کوشی به مدارج ممتاز خوشنویسی رسید و قلمی نافذ و تاثیرگذار داشت و بی اغراق می توان همه خوشنویسان امروز کازرون را شاگرد او و شاگردانش دانست.

شهرستان کازرون و استان فارس هنرمندی نمونه در اخلاق و تواضع و نیکوخصلت، و استادی بزرگوار و بی ریا و مخلص را از دست داد.

کاش در زمان حیاتش بزرگداشتی برای او برگزار می کردیم. امیدوارم شاگردان، دوستان و علاقمندان به هنر خوشنویسی برای تجلیل از هنر و شخصیت برجسته او کاری درخور و ماندگار انجام دهند.

یادش جاودان

منبع: همشهری آنلاین

به "استاد جلالی به خانه ابدی بدرقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد جلالی به خانه ابدی بدرقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید