80 درصد کاتالیست های مورد احتیاج کشور در داخل فراوری شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمزه کازرونی مدیر عامل یک شرکت فناور توسعه دانش و فناوری بیان نمود: کاتالیست ها از جمله اولین اقلامی بودند که از سال 1389 مورد تحریم قرار گرفتند. با اعمال تحریم ها مسائل زیادی برای پالایشگاه ها به وجود آمد، زیرا بیشتر احتیاج کشور از خارج تامین می شد و شرکت ها مجبور بودند که با قیمت بالا و به وسیله واسطه ها کاتالیست ها را خریداری نمایند.

80 درصد کاتالیست های مورد احتیاج کشور در داخل فراوری شد

به گفته کازرونی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان و فناور زیادی تاسیس شد که به صورت تخصصی در حوزه کاتالیست فعالیت می نمایند. پس از چند سال فعالیت، به جرات می توان گفت که با توجه به تعداد کاتالیست های ساخته شده و کاتالیست های در لبه تجاری سازی، در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از کاتالیست های مورد احتیاج کشور، در داخل ساخته می گردد.

وی ادامه داد: ما در شرکت؛ یک کاتالیست با فناوری بسیار بالا فراوری نموده ایم که از اهمیت بالای برای تامین بنزین کشور برخوردار است. این کاتالیست رفورمینگ نفتا نام دارد و با توجه به اینکه 70 درصد بنزین مورد احتیاج کشور در واحد رفورمینگ پالایشگاه ساخته می گردد، این کاتالیست می تواند نقشی کلیدی در این حوزه ایفا نماید.

کازرونی همچنین گفت: 95 درصد از احتیاج جهان به این کاتالیست توسط دو شرکت فرانسوی و آمریکایی ساخته می گردد. این کاتالیست از سال 2017 در روسیه نیز با تحریم روبرو شد. آنها نیز دو خط فراوری راه اندازی نموده اند. ما مدعی هستیم که کیفیت کاتالیست ساخته شده در کشور ما از کیفیت کاتالیست روسی بسیار بالاتر است.در خصوص این کاتالیست بیش از 10 هزار صفحه آزمایش وجود دارد و در 4 ورژن و نوع مختلف فراوری شده است.

بیش از این حمایت های مختلفی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه انجام گرفته است. با توجه به اینکه بیشتر مشتری های این کاتالیست، دولتی و نیمه دولتی هستند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند نقشی مشخص نماینده در بازارسازی و توسعه بازار این محصول ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "80 درصد کاتالیست های مورد احتیاج کشور در داخل فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد کاتالیست های مورد احتیاج کشور در داخل فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید