50 درصد ناباروری مربوط به مردان است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: در گذشته بسیاری از خانواده ها تصور می کردند که ناباروری تنها ریشه در مسائل زنانه دارد در حالی که امروزه معین شده 50 درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و 50 درصد مربوط به زنان است.

50 درصد ناباروری مربوط به مردان است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خرید اینترنتی، عباس بشیری روز آدینه در وبینار هفته سلامت مردان اضافه نمود: این مراسم از اول تا ششم اسفند امسال ویژه همکاران پزشک و در موضوعات و محور های ناباروری در مردان، روش های صحیح باروری و مسائل جنسی و درمان های آن بحث و تبادل نظر انجام می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آنالیز ها در ایران 12.5 درصد از خانواده ها در ابتدای ازدواجشان گرفتار مشکل ناباروری هستند و 16 درصد از زوجین نیز پس از فرزند اول دچار ناباروری اند که به طور متوسط می توان گفت که 15 درصد از خانواده های ایرانی گرفتار مسئله ناباروری هستند.

بصیری در خصوص علل ناباروری در مردان گفت: این مسئله دلایل مختلفی دارد و مسائل متفاوتی می تواند سبب بروز ناباروری در مردان گردد به طور مثال در صورتی که بیماری واریکوسل یا انسداد جهت و لوله اسپرم بر سبب بروز ناباروری شده باشد به وسیله جراحی می توان جهت باروری مردان اقدام کرد.

وی گفت: در صورتی که اختلالات فعالیت اسپرم و قدرت باروری وجود داشته باشد، مشکل حکایت از کمبود هورمون و ویتامین ها و مواد اساسی برای رشد و قدرت باروری اسپرم است که به وسیله دارودرمانی می توان به بیمار یاری کرد.

بصیری اضافه نمود: اعلام کرد: بعضی از مردان کمبود یا نبود نطفه در بیضه دلیل ناباروری آنهاست که به وسیله جراحی، پزشکان داخل بیضه چند سلول اسپرم پیدا می نمایند و آن ها را در محیط آزمایشگاهی رشد داده و پس از تلقیح اسپرم ها با تخمک باروری اتفاق می افتد. رئیس انجمن اورولوژی ایران اعلام کرد: در صورتی که واریکوسل علت ناباروری مردان باشد موفقیت در درمان بالای 70 درصد و اگر بسته بودن لوله های اسپرم بر دلیل ناباروری باشد 70 تا 80 درصد موفقیت در درمان ناباروری وجود دارد و به طور کلی می توان گفت که بیش از 50 درصد از ناباروری مردان قابل درمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "50 درصد ناباروری مربوط به مردان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد ناباروری مربوط به مردان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید