یکی از تابلوهای نقاشی پیت موندریان چندین دهه به صورت وارونه به نمایش گذاشته شده بود

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایسنا/ براساس گزارشات بدست آمده، یکی از تابلوهای نقاشی پیت موندریان چندین دهه به صورت وارونه به نمایش گذاشته شده بود.

یکی از تابلوهای نقاشی پیت موندریان چندین دهه به صورت وارونه به نمایش گذاشته شده بود

یک مورخ هنری دریافت یکی از نقاشی هایی که به وسیله پیت موندریان هنرمند انتزاعی نامدار خلق شده است، از 75 سال پیش تا به امروز به صورت وارونه در موزه های مختلف به نمایش گذاشته شده است. با این حال این مورخ هنری هشدار داده است، اگر قرار باشد این نقاشی را از این پس به صورت صحیح نصب کنیم باید منتظر متلاشی شدن آن باشیم.

این اثر هنری که در سال 1941 میلادی با استفاده از مجموعه ای از نوارهای قرمز، زرد، سیاه و آبی تشکیل شده است با نام نیویورک سیتی 1 شناخته می گردد. این تابلو نخستین بار در سال 1945 میلادی در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شد، اما از سال 1980 در مجموعه هنری استان نوردراین ـ وستفالن در دوسلدورف آلمان قرار داشت.

این تابلو در این چند دهه به نحوی از دیوار آویخته شده بود که تجمع نوارهای رنگی در قسمت پایینی آن است. با این حال زمانی که سوزان میر بوشر (Susanne Meyer-Büser) درباره نمایشگاهی درباره آثار موندریان تحقیق کرد، متوجه شد این تابلو باید برعکس شرایط کنونی به نمایش گذاشته گردد.

میر بوشر اعلام کرد: تجمع نوارهای رنگی باید در بخش بالایی تابلو باشد تا تصویری شبیه به آسمان تیره شکل بگیرد...وقتی این موضوع را با کارشناسان دیگر در میان گذاشتم، همگی متوجه شدیم این مسئله بسیار واضح بوده است. من 100 درصد مطمئنم تابلو وارونه نصب شده است.

موارد متعددی به نصب نادرست این تابلو دلالت دارد. نقاشی رنگ روغنی با نام مشابه و به همان میزان که در پاریس و در مرکز پمپیدو به نمایش گذاشته شده، دارای خطوط ضخیم در بالای تابلو است.

عکسی از کارگاه نقاشی موندریان وجود دارد که چند روز پس از مرگ این هنرمند ثبت شده و در مجله سبک زندگی آمریکایی تاون اند کانتری در ژوئن 1944 منتشر شد، این تابلو را درحالی نشان می دهد که وارونه شرایط کنونی بر روی سه پایه قرار داده شده است.

به گفته میر بوشر، احتمالا موندریان خلق این اثر هنری را با استفاده از نوارهای رنگی در بخش بالایی شروع نموده و بخش های پایینی این نقاشی را ادامه داده است.

نکته قابل توجه دیگر درباره نیویورک سیتی 1 این است که این تابلو برخلاف سایر آثار هنری مربوط به نخستین سالهای فعالیت هنری موندریان امضای او را ندارد. گمان می رود این تابلو ناتمام به جای مانده و به همین علت امضای موندریان بر روی تابلو وجود ندارد.

با وجود تمام شواهدی که نشان می دهد این تابلو در حال حاضر وارونه نصب شده است، این تابلو همچنان به روال 75 سال گذشته به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: همگردی

به "یکی از تابلوهای نقاشی پیت موندریان چندین دهه به صورت وارونه به نمایش گذاشته شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از تابلوهای نقاشی پیت موندریان چندین دهه به صورت وارونه به نمایش گذاشته شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید