آثار هنری برادر هنرمند و فراموش شده کلود مونه در مرکز توجه قرار می گیرند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آثار هنری برادر هنرمند و فراموش شده کلود مونه در مرکز توجه قرار می گیرند.

آثار هنری برادر هنرمند و فراموش شده کلود مونه در مرکز توجه قرار می گیرند

نام مونه یادآور تصویر نیلوفرهای آبی، ساختمان مجلس بریتانیا و پشته های گندم و جو است که به عنوان بعضی از مشهورترین آثار هنری اروپا شناخته می شوند.

اکنون نمایشگاهی در پاریس به نمایش آثار هنری یک مونه کمتر شناخته شده می پردازد: لئون مونه ، برادر بزرگتر کلود مونه .

این نخستین باری خواهد بود که نمایشگاهی با تمرکز بر آثار برادر بزرگتر مونه برگزار می گردد.

لئون مونه یک شیمیدان و کارخانه دار بود که بطور قابل توجهی به وسیله آیندگان نادیده گرفته شد، اما جز نخستین کسانی بود که به جنبش نوظهور امپرسیونیست در قرن نوزدهم پیوست. او نه تنها از برادرش بلکه از دوستان هنرمندش همانند پیر آگوست رنوار و کامی پیسارو نیز حمایت کرد.

به گفته مدیر نمایشگاهی که ماه آینده در موزه لوکزامبورگ واقع در پاریس برگزار خواهد شد، اطلاعات چندانی از این هنرمند وجود ندارد.

مدیر این نمایشگاه در نتیجه تحقیقات دریافت که لدون مونه همانند برادر کوچکش به رنگ بسیار علاقه داشت و نقش کلیدی در حمایت مالی از کلود مونه داشت، چرا که نقاشی های کلود مونه را خریداری میکرد و او را به کارخانه داران ثروتمندی معرفی میکرد که می توانستند از کلود مونه حمایت نمایند.

لئون در سال 1836 میلادی و چهار سال قبل از کلود بدنیا آمد. هر دو برادر در دوران کودکی در پاریس زندگی می کردند و سپس به همراه خانواده به نرماندی نقل مکان کردند. لئون تحصیل به عنوان شیمیدان را شروع کرد و در زمینه رنگهایی تخصص پیدا کرد که برای رنگ آمیزی پارچه مورد استفاده قرار می گرفتند.

لئون آثار هنری که اغلب متعلق به سبک امپرسیونیست بودند را مستقیما از هنرمندانی جمع آوری میکرد که به وسیله برادرش با آنها آشنا میشد.

حالا مسئولان موزه لوکزامبورگ قصد دارند در جریان یک نمایشگاه سه ماهه آثار این هنرمند کمتر شناخته شده و مجموعه هنری او را به نمایش بگذارند. پرتره ای از لئون که کلود در سال 1874 میلادی خلق نموده و تا به امروز برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است، گل سرسبد این نمایشگاه خواهد بود.

منبع: همگردی

به "آثار هنری برادر هنرمند و فراموش شده کلود مونه در مرکز توجه قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار هنری برادر هنرمند و فراموش شده کلود مونه در مرکز توجه قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید