گشت زنی عناصر طالبان در کابل

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مرکز افغانستان امروز پس از 20 سال دوباره شاهد حضور طالبان است.

گشت زنی عناصر طالبان در کابل

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، طالبان در نقاط مختلف شهر پست های ایست و بازرسی دایر کرده اند و خودرو ها و افراد مشکوک را بازرسی و سلاح را جمع آوری می کنند. هنوز در مقایسه با روز های قبل تردد مردم در خیابان ها کم است و گویا مردم احتیاط می کنند.

طالبان بیانیه داده و گفته است کسانی که با اشغالگران در این 20 سال کار کرده اند مورد عفو عمومی قرار می گیرند. طالبان تا نیمه های شب گذشته بر تمام نقاط مرکز مسلط شدند و در خیابان ها و مقابل کنندگی های سیاسی نگهبان گذاشتند.

دیده می شود که مردم تقریبا همه لباس محلی پوشیده اند و حتی نگهبانان شخصی نهاد های بین المللی هم لباس رسمی خود را به لباس محلی تغییر داده اند. در همین حال حضور زنان در خیابان یا کم است و یا دیده نمی شود.

اتحادیه بانک ها در کابل اعلام کرده تا دو روز بانک ها تعطیل است دانشگاه کابل هم تا اطلاع ثانوی تعطیل است. همه پرواز ها غیرنظامی از فرودگاه کابل متوقف شده است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی خارجی طالبان مستقر در قطر در حساب توییتر خود از جنگجویان این گروه خواست تا با شهروندان غیر نظامی کاری نداشته باشند. به نوشته سهیل شاهین، هیچ یک از مجاهدین (جنگجویان) طالبان حق ندارند بدون اجازه ساکنان خانه ای وارد آنجا شوند.

این مقام ارشد طالبان نوشته است: جان، اموال و ناموس هیچ کس نباید آسیب ببیند و باید مجاهدین از آن ها محافظت کنند.

منبع: فرارو

به "گشت زنی عناصر طالبان در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی عناصر طالبان در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید