کدام قندها مفیدند؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، قندها، نشاسته و فیبرها به گروهی تعلق دارند که کربوهیدرات نامیده می شوند. برای بهتر کردن فرایند رشد، افراد باید در برنامه غذایی خود حبوبات، سبزی ها و میوه ها را بگنجانند. آیا می دانید کدام یک از انواع قندها برای رشد فرد مناسب هستند و کدام یک از رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات، بر رشد فرد تأثیر می گذارند؟در حال حاضر

کدام قندها مفیدند؟

کدام قندها مفیدند؟

قندها، نشاسته و فیبرها به گروهی تعلق دارند که کربوهیدرات نامیده می شوند. برای بهتر کردن فرایند رشد، افراد باید در برنامه غذایی خود حبوبات، سبزی ها و میوه ها را بگنجانند. آیا می دانید کدام یک از انواع قندها برای رشد فرد مناسب هستند و کدام یک از رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات، بر رشد فرد تأثیر می گذارند؟در حال حاضر کربوهیدرات ها مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. وقتی در خصوص کربوهیدرات ها فکر می کنید، احتمالا مواد غذایی زیر در فکر شما تداعی می شوند: نان، برنج، پاپ کورن(ذرت بوداده) و بعلاوه ذرت خام، سیب زمینی، کرفس، انبه، هلو، موز تازه، لوبیای پخته شده، بستنی کم چرب و... اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید، شما را به خواندن این مطلب توصیه می کنیم.تمامی مواد فوق، مغذی و مهم تلقی می شوند. قندها، نشاسته و فیبرها به گروهی تعلق دارند که کربوهیدرات نامیده می شوند. تمامی کربوهیدرات ها از 3 عنصر به نام کربن، هیدروژن و اکسیژن ساخته می شوند. نام کربوهیدرات از 2ماده شیمیایی با نام کربو(کربن) و هیدرات(ترکیبات هیدروژن و اکسیژن) گرفته شده است. کربوهیدرات ها به 2 دسته تقسیم می شوند: ساده و مرکباگر از یک قند تشکیل شده باشد، ساده است، اما اگر علاوه بر قندها شامل نشاسته و فیبر هم باشند مرکب و پیچیده خواهد بود. شاید تعجب کنید که مواد نشاسته ای هم بر مقدار رشد فرد تأثیر می گذارند.شاید از خود بپرسید اگر آن ها از قند ساخته شده اند، پس چرا شیرین نیستند؟ برخلاف قندها، مولکول های نشاسته بزرگ ترهستند و نمی توانند روی گیرنده های چشایی قرار بگیرند، بنابراین مزه شیرین آن ها قابل تشخیص نخواهد بود ولی تا چند دقیقه حالت زبری شان روی زبان باقی می ماند.

برای بهتر کردن فرایند رشد، افراد باید در برنامه غذایی خود حبوبات، سبزی ها و میوه ها را بگنجانند و به این نکته توجه داشته باشند که موادغذایی مزبور باعث کاهش بیماری های قلبی، سکته، فشارخون بالا و برخی از سرطان ها می شوندزمانی که آنزیم های هضم نماینده موجود در بزاق، نشاسته را به قند تبدیل می نمایند، به دلیل قرار گرفتن مولکول های قند روی گیرنده های چشایی، فرد طعم شیرین آن را احساس خواهد نمود. نشاسته ها و فیبرها دارای یک وجه مشترک هستند و آن، وجود پلی ساکارید است که از چندین زنجیره بلند قند تشکیل شده است.بعد از هضم، نشاسته قبل از آن که جذب سیستم گردش خون گردد، به قندهای ساده تر تجزیه می گردد، این قندها عبارتند از: گلوکز، گلاکوز و فروکتوز. مونوساکاریدهایی مانند فروکتوز، اغلب در میوه ها یافت می شوند. آن ها تغییر نمی یابند و به همان شکل طبیعی خود جذب می شوند اما دی ساکاریدهایی مانند ساکروز، لاکتوز و مالتوز این گونه عمل نمی نمایند. آن ها باید به ترکیبات ساده تری تبدیل شوند. در بدن برخی از افراد آنزیم لاکتاز به مقدار کافی فراوری نمی گردد، بنابراین نمی توانند لاکتوز یا قند شیر را به خوبی هضم نمایند. فیبرها پلی ساکاریدهای دیگری هستند که تا مقدار ای جذب بدن می شوند. تعدادی از حیوانات می توانند فیبرها را جذب نمایند.در بدن انسان، آنزیم های گوارشی نمی توانند فیبرها را به ترکیبات ساده تر تبدیل نمایند. بنابراین فیبر نمی تواند به اسم یک منبع انرژی در نظر گرفته گردد. برای بهتر کردن فرایند رشد، افراد باید در برنامه غذایی خود حبوبات، سبزی ها و میوه ها را بگنجانند و به این نکته توجه داشته باشند که موادغذایی مزبور باعث کاهش بیماری های قلبی، سکته، فشارخون بالا و برخی از سرطان ها می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات ، ویتامین ها و مواد معدنی مهم را برای بدن فراهم می سازند. پس برترین رژیم غذایی آن است که حاوی میوه های غنی از فیبر، سبزی ها و حبوبات باشد. غذاهای حاوی کربوهیدرات ممکن است به کاهش وزن و افزایش فرایند رشد یاری نمایند.تحقیقات صورت گرفته نشان می دهند که غذاهای حاوی کربوهیدرات به ویژه آن هایی که سرشار از فیبر هستند، ممکن است به سیر شدن زودهنگام افراد یاری نمایند به طوری که افراد مجبور می شوند غذای کمتری بخورند.

منبع:تبیان اصفهان

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : sajad2007

منبع: راسخون

به "کدام قندها مفیدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام قندها مفیدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید