کاربافی اردکان در چند قدمی ثبت جهانی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، نشستی با موضوع ثبت جهانی هنر کاربافی در شهرستان اردکان تشکیل شد.

کاربافی اردکان در چند قدمی ثبت جهانی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، عصر روز سه شنبه 28 دی ماه نشستی با موضوع ثبت جهانی هنر کاربافی، با حضور مدیرکل آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از مسئولین شهرستان در محل دفتر نماینده اردکان برگزار گردید.

در این نشست مدیرکل آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که امروز بیش از هر زمان مد نظر نهاده شده، بحث حمایت هایی است که به وسیله بخش دولتی در راستای توانمندسازی معیشت بخشی از مردم که طریق صنایع دستی امرارمعاش می نمایند، ادامه داد: معتقدیم در این زمینه باید نگاه ویژه ای به هنرمندان صنایع دستی داشت و در راستای یاری به صنایع دستی باید آن را با گردشگری تلفیق کرد.

توحدی توضیح داد: هنرهای سنتی و صنایع دستی هر یک با مفهوم خاص خودشان یکی از مهم ترین وجوهات فرهنگی و مالی گردشگری کشورمان محسوب می شوند. قابلیت بهره برداری مالی از هنرهای سنتی و بومی استان های مختلف کشورمان، یکی از اصلی ترین مزایای پرداختن به صنعت گردشگری و تقویت بخش فرهنگی و هنرهای دستی آن است.

او اضافه کرد: اینکه در اردکان قشر جوان به سمت وسوی صنعت کاربافی کشیده شده اند و با عزمی استوار در جهت رشد و توسعه و بیشتر اشتغال زایی این رشته گام برمی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس ازاین نشست از چندین کارگاه کاربافی بازدید و از نزدیک در جریان مراحل فراوری محصولات کار بافی نهاده شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "کاربافی اردکان در چند قدمی ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربافی اردکان در چند قدمی ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید