چگونه شپش را در خانه از بین ببریم؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران : ستحمام روزانه امکان لانه گزینی شپش روی بدن شما را از بین می برد.

چگونه شپش را در خانه از بین ببریم؟

در جهانی امروز احتمال اینکه سر و کله شپش در پوست سر افراد پیدا گردد بسیار کمتر است. اگر به کف سر نگاه گردد دانه های سفیدرنگی شبیه شوره سر دیده می گردد که به راحتی از روی آن جدا نمی شوند. این دانه ها همان شپش هستند. شپش می تواند به سلامت پوست سر افراد و موهای آن ها آسیب های جدی وارد نمایند و باید هرچه سریع تر نسبت به درمان شپش اقدام گردد. در ادامه به شما می گوییک برای از بین بردن شپش چه کنید.

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، دست نگه دارید و خودتان را خسته نکنید. طبق گفتهٔ پزشکان، اقدامات پاکیزه سازی و عملیات کمرشکن خانه تکانی برای برطرف شپش سر سودمند نیستند. بنابراین، اگرچه تمیز کردن خانه از بالا تا پایین و جوشاندن ظروف، ضدعفونی کردن ملافه ها ممکن است به شما احساس خوب و خوشایندی بدهد، اما کمکی به خلاص شدن از شر آلودگی شپش نخواهد کرد اما چرا؟ در این مطلب می توانید با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

خانه تکانی کمکی به ریشه کنی شپش سر نمی کند

شپش ها نمی توانند بپرند یا پرواز نمایند. آنها می توانند بخزند، اما ترجیح می دهند روی سر انسان باقی بمانند. بیشتر آنها نمی توانند بیش از 24 ساعت دور از منبع غذایی خود، یعنی سر انسان زندگی نمایند.

سری پوشیده از مو، محیط طبیعی رشد آنهاست و در آنجاست که آنها زندگی کوتاه و خون آشام خود را می گذرانند، پس یک شپش سالم به طور داوطلبانه سر کودک شما را ترک نخواهد کرد، اما آنها گاهی اوقات ممکن است از سر بیرون بیفتند.

استفادهٔ درست از داروهای ضدشپش سر به همراه روش شانه زدن و در پی آن بازرسی دقیق موها، برترین سلاح شما در مقابل شپش های سر است. با این حال، بهتر است فقط محض احتیاط چند تدبیر مربوط به خانه داری را هم که در زیر آمده به کار ببرید تا خیالتان راحت گردد.

کاری که شما می توانید انجام دهید

بسیاری از کارشناسان توصیه می نمایند که شستن لباس ها و کشیدن جاروبرقی را برای جلوگیری از آلودگی مجدد به وسیله شپش هایی که از موها بیرون می افتند انجام دهید، اما احتمالاً این کارها خیلی ضروری نیست. بر اساس نظر یک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های معتبر در جهان و سایر کارشناسان، خطر آلوده شدن به وسیله شپشی که روی زمین یا مبلمان افتاده، بسیار اندک است. اما اگر خیلی وسواس دارید یا محتاط هستید، برخی از اقداماتی که می توانید برای راحت شدن خیالتان انجام دهید اینهاست:

هر روز قسمتی از جایگاه اتومبیل کودک را که با سرش تماس دارد جاروبرقی بکشید.

رویهٔ بالش ها، ملافه ها، لباس خواب، روتختی و حوله ها را هر روز عوض کنید.

ملافه ها را حتماً لازم نیست با مواد شوینده شست، بلکه می توان یک روز در میان آنها را با استفاده از چرخهٔ شست وشو با آب داغ و دور خشک کن با حرارت بالا در ماشین لباسشویی بشویید.

موارد غیرقابل شست وشو که با سر کودک تماس داشته اند، مانند حیوانات عروسکی و کش مو را به مدت دو هفته در یک کیسهٔ پلاستیکی دربسته بگذارید. بعلاوه می توانید آنها را تا زمانی که شپش کاملاً از زندگی شما رفته باشد دور از فرزندتان نگه دارید.

هر روز شانه ها و برس ها را با آب داغ بشویید تا هر گونه شپش و رشکی جدا گردد.

در خصوص تمیز کردن یا قرنطینه کردن حیوانات خانگی خود هم نگران نباشید. شپش سر حیوانات را آلوده نمی کند و شما نمی توانید از حیوانات شپش بگیرید.

کارشناسان می گویند هرگز از اسپری های تدخینی یعنی ضدعفونی با آفت کش گازی، مثل اسپری هایی که همراه برخی شامپوها هستند استفاده نکنید، چون آنها می توانند در صورت استنشاق یا جذب به وسیله پوست سمی باشند.

بعلاوه به یاد داشته باشید استحمام روزانه امکان لانه گزینی شپش روی بدن شما را از بین می برد و رعایت بهداشت و حمام کردن روزانه یکی از برترین اقدامات برای پیشگیری است.

منبع: رکنا

به "چگونه شپش را در خانه از بین ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شپش را در خانه از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید