ویلیام ترور نویسنده ایرلندی درگذشت

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از تلگرام، ویلیام ترور نویسنده ایرلندی که برای رمان ها و داستان های کوتاهی که در طول 50 سال کار حرفه ای خلق کرده بود شناخته و تحسین می شد، درگذشت. انتشارات پنگوئن رندوم هاوس خبر درگذشت این نویسنده را اعلام کرد.

ویلیام ترور نویسنده ایرلندی درگذشت

ترور سه بار جایزه وایتبرد را دریافت کرد و در حالی که نامزد نهایی جایزه بوکر بود، از دریافت آن بازماند. او چهار بار نامزد دریافت جایزه بوکر شده بود و سال 2002 انتظار می رفت برای رمان داستان لوسی گالت این جایزه را دریافت کند اما زندگی پای از کانادا برنده آن سال شد.

او در دهه هشتم زندگی اش هنوز نویسنده ای فعال بود. وی پس از انتشار نخستین رمانش با عنوان پسران سالخورده که سال 1964 منتشر شد، 18 رمان دیگر نوشت و منتشر کرد. البته او پیش از همه آنها رمان استانداردی برای رفتار را سال 1958 منتشر کرده بود، اما آن را همیشه نادیده انگاشت.

جدیدترین رمان او عشق و تابستان سال 2009 به بازار آمد. رمان های او متمرکز بر زندگی پس از جنگ در لندن و بعدها درباره ایرلند روستایی بود که هیچ شباهتی به ایرلندی که ترور در آن بزرگ شد، نداشت؛ جایی که مردم سعی می کردند زندگی شان را تحت تاثیر تراژدی و وزنی که تاریخ بر آن اعمال می کرد، ادامه دهند.

ترور در میشلزتاون در سال 1928 به جهان آمد و در ترینتینی کالج دوبلین تحصیل کرد و همانجا با همسرش جین آشنا شد. این زوج به انگلستان نقل مکان کردند و ترور در لندن شروع به نوشتن به عنوان یک شغل تمام وقت کرد.

این نویسنده برای نوشتن داستان های کوتاهش نیز شهرت دارد و مجموعه داستان های کوتاه او تقریبا 2000 صفحه را دربرمی گیرد.

ترور با همسرش تا زمان درگذشتش در دوون زندگی کرد . از این زوج دو فرزند پسر به نام ها پاتریک و دوینینیک به جای مانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ویلیام ترور نویسنده ایرلندی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلیام ترور نویسنده ایرلندی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید