متخصص روس: آخرین سویه اومیکرون بعید است که موج جدیدی از همه گیری را ایجاد کند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرگزاری خبرنگاران-کامیل خافیزوف ، که سرپرست گروهی است که روی روش های تازه برای تشخیص بیماری های انسانی در مؤسسه تحقیقات علمی اپیدمیولوژی مرکزی سازمان دیده بان بهداشت کار می نماید؛به خبرنگاران گفت:تازهترین سویه کروناویروس موسوم به Omicron XE نسبت به نمونه های قبلی مسری تر است، اما بعید است که موج تازهی از همه گیری را در روسیه ایجاد کند، زیرا روسیه ایمنی گله ای قدرتمندی را ایجاد نموده است،

متخصص روس: آخرین سویه اومیکرون بعید است که موج جدیدی از همه گیری را ایجاد کند

به گزارش سرویس علمی وبلاگ خرید اینترنتی به نقل ازتاس؛ کامیل خافیزوف گفت: از آنجایی که افراد در تعداد زیادی با سویه بسیار مسری Stealth Omicron که به طور گسترده توسعه می یابد بیمار نمی شوند، افزایش ده درصدی دیگر در انتقال به سختی مسائل بیشتری ایجاد خواهد نمود.

او خاطرنشان کرد: نوع تازه کمی بیشتر از همه سویه های قبلی قابل انتقال خواهد بود، کارشناسان می گویند ده درصد افزایش در مسری بودن دارد. با این حال، نکته قابل توجه این است که افراد زیادی بین ژانویه تا مارس در روسیه به این ویروس مبتلا شده و از آن بهبود یافته اند، که مصونیت گله ای بسیار قوی ایجاد کرد. گواه بیشتر آن این واقعیت است که از هر پنج مورد تازه در کشور، چهار مورد در حال حاضر به وسیله نوع BA.2 `Stealth Omicron` ایجاد می شوند، که مسری ترین بود، اما با این وجود، تعداد بیماران تازه به حداقل می رسد.

این کارشناس اضافه نمود: سویه اومیکرون به طور گسترده توسعه می یابد، لذا افزایش ده درصدی دیگر در انتقال؛ به سختی مسائل بیشتری ایجاد نموده وبعید است که به خودی خود موج تازهی از عفونت ها را ایجاد کند.

به گفته خافیزوف، نوع نوترکیب سویه Omicron XE از قطعاتی از زیرخطوط BA.1 و BA.2 تشکیل شده است که بیشتر ژنوم آن مربوط به BA.2 یا Stealth Omicron است که قبلا به وسیله سازمان بهداشت جهانی مسری تر از همه اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "متخصص روس: آخرین سویه اومیکرون بعید است که موج جدیدی از همه گیری را ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصص روس: آخرین سویه اومیکرون بعید است که موج جدیدی از همه گیری را ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید