عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C را بشناسید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، کمبود ویتامین C در بدن می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد، اما مصرف بیش از حد مکمل های آن هم می تواند منجر به استفراغ و بی خوابی گردد. بنابراین، این ویتامین را چقدر باید مصرف کنید و چگونه بدانید که این ویتامین را بیش از حد مصرف نموده اید؟

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C را بشناسید

به گزارش باشگاه وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از الکوثر، در حالی که مصرف بیش از حد خود ویتامین C مضر نیست، دوز های زیاد مکمل های ویتامین C می تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ به گونه ای که هفت نشانه اصلی وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید. این علائم شامل سردرد، بی خوابی، سوزش سر دل، اسهال، تهوع، استفراغ و گرفتگی شکم می شوند.

نفخ شکم هم می تواند نشانه ای باشد که شما زیاد غذا خورده اید. مصرف کمتر از 1000 میلی گرم مکمل ویتامین C در روز بعید است مضر باشد. علاوه بر این، با قطع مصرف مکمل های ویتامین C، این علائم باید ناپدید شوند.

برای بیشتر مردم، یک پرتقال یا یک فنجان توت فرنگی، فلفل قرمز خرد شده یا کلم بروکلی به میزان کافی ویتامین C را در طول روز تامین می نماید.

بزرگسالان بین 19 تا 64 سال به 40 میلی گرم ویتامین C در روز احتیاج دارند، بنابراین شما باید تمام ویتامین C مورد احتیاج خود را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف اندازه زیادی ویتامین C می تواند سطح آنتی اکسیدان های خون را تا 30 درصد افزایش دهد و به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با عفونت ها یاری کند.

بعلاوه ویتامین C می تواند سطح آنتی اکسیدان ها را در خون افزایش دهد و به درمان کمبود آهن هم یاری کند.

منبع: فرارو

به "عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید