عباس زاده: زمینه های لازم برای توافق برد ، برد وجود دارد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست مشترک این کمیسیون با وزیر خارجه گفت: طبق مباحث مطرح شده ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکره شده و این طرف مقابل است که باید برای توافق جدیت داشته باشد؛ به نظر می رسد زمینه های لازم برای توافق برد - برد وجود دارد.

عباس زاده: زمینه های لازم برای توافق برد ، برد وجود دارد

محمود عباس زاده مشکینی در گفت وگو با وبلاگ خرید اینترنتی، در شرح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر خارجه و معاونانش گفت: این جلسه از ساعت 12 تا 16:30 در محل وزارت خارجه تشکیل شد. در این نشست وزیر خارجه، معاونان و دستیارانش نیز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه گزارش مفصلی در مورد ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری های بین المللی از جمله مذاکرات اخیر وین ارائه کرد. برداشت کمیسیون از این گزارش این بود که طرفین مذاکره در این دوره کوشش کردند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته و با برنامه در مراحل بعدی حضور یابند. لذا با همین جمع بندی برای تصمیم گیری به مرکز های خود مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکره شده و طرف 4+1 و به ویژه غربی ها باید برای مذاکره و توافق جدیت داشته باشند.

عباس زاده اضافه کرد: دور دوم مذاکرات از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد. با توجه به داشته های جمهوری اسلامی ایران به نظر می رسد زمینه های لازم برای توافق برد - برد وجود دارد. چون ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد - باخت نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: طبق گزارش معاونین وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک، ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه با امارات و عربستان سعودی به علت استقبال متقابل با جدیت و سرعت ادامه دارد.

وی گفت: وزیر خارجه بعلاوه در این جلسه گزارش جامعی در مورد عادی سازی و ترمیم و تقویت و توسعه روابط با جمهوری آذربایجان داد که نهایتا منجر به ملاقات روسای جمهور ایران و آذربایجان در عشق آباد شد.

عباس زاده در انتها گفت: در این جلسه معاون مالی وزارت خارجه به توسعه و تسهیل مبادلات مالی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان و از آن جهت با کشورهای تاجیکستان و ازبکستان و قزاقستان و قیرقزیستان اشاره داشت و و تاکید نمود که در 100 روز گذشته حجم مبادلات مالی با بعضی از این کشورها بیش از 200 درصد رشد داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عباس زاده: زمینه های لازم برای توافق برد ، برد وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس زاده: زمینه های لازم برای توافق برد ، برد وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید