ضرغامی: هر سال نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد کارآفرین خواهند شد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: توقع داریم که نیمی از فارغ التحصیلان ما از طریق سرا های نوآوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان در سال های آینده به کارآفرینی بپردازند.

ضرغامی: هر سال نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد کارآفرین خواهند شد خبرنگاران

وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشج،و درباره میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه اعلام نمود: بیش از هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد با زیرساخت های فناوری و نوآوری صاحب شغل پایدار و بازار کار هستند؛ البته این عدد، آمار رضایت بخشی برای ما نیست و سالانه باید حداقل نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه جذب بازارکار شوند.

ضرغامی ادامه داد: با ایجاد سرا های نوآوری و همچنین توسعه و تامین مالی خوبی که در این حوزه درحال انجام است، توقع داریم که بیش از نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سرا های نوآوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان در سال های آینده به کارآفرینی بپردازند و اثرگذاری اجتماعی که از دانشگاه آزاد انتظار می رود، محقق شود.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد افزود: خوش بین هستیم به این اتفاق، دغدغه های خوبی که اعضای هیئت علمی با ما مطرح می کنند و پیگیری هایی که دانشجویان در این زمینه دارند ما را دلگرم می کند که بتوانیم به این هدف برسیم.

وی مطرح نمود: درحال حاضر استخدام شدن و به ویژه استخدام بخش دولتی شدن (به دلیل اشباع شدن این سیستم ها) کار سختی است و برخی از آن ها هم با رخداد تحولات نوآوری دچار مازاد نیرو هستند، مسائل بازخریدی و بازنشستگی کادرشان را پیگیری می کنند تا نیروی انسانی در بخش دولتی به حد مطلوب برسد.

ضرغامی گفت: ما بعنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان پیگیر این موضوع هستیم که بحث اشتغال و صاحب کسب وکار شدن دانشجویان از طریق دانشگاه ازاد اسلامی به طور جدی اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ضرغامی: هر سال نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد کارآفرین خواهند شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: هر سال نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد کارآفرین خواهند شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید