به یاری 8 شرکت دانش بنیان 117 محصول اولویت دار زیستی فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خودکفایی کشور در فراوری محصولات زیستی اولویت دار حوزه دارو، مواد اولیه دارویی، واکسن و ... ضرورتی است که با حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق امکانپذیر است.

به یاری 8 شرکت دانش بنیان 117 محصول اولویت دار زیستی فراوری می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خرید اینترنتی، خودکفایی کشور در فراوری محصولات زیستی اولویت دار حوزه دارو، مواد اولیه دارویی، واکسن و ... ضرورتی است که با حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق امکانپذیر است. این مهم با اتکا به توانمندی های داخلی و باور به توان بومی عملیاتی می گردد. اتفاقی که با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 8 شرکت بزرگ فراوریکننده محصولات اولویت دار زیستی اتفاق افتاده و ایران را گامی بزرگ به سمت خودکفایی سوق داده است.

تا به امروز در این تفاهمات شکل گرفته میان بخش دولتی و خصوصی، بیش از 1 هزار و 350 میلیارد ریال حمایت از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تخصیص یافته و محصولاتی با فناوری بالا فراوری و روانه بازار داخلی شده است.

برهمین اساس، 8 شرکت بزرگ دانش محور، مسوول راهبری 117 محصول اولویت دار کشور در حوزه های دارو های زیستی مواد اولیه دارویی، واکسن، پروبیوتیک، تجهیزات و دارو های شیمیایی شدند. این کار در پی طرح انعقاد تفاهم نامه با شرکت های توانمند برای مشخص اولویت های فراوری، ایجاد شتابدهنده و راهبری شرکت های نوپا و اعطای حمایت های ویژه اجرایی شده است.

آنالیز پتانسیل شرکت های بزرگ و مشخص اولویت ها برای ایجاد 8 شتابدهنده تازه درحوزه های مختلف نیز برنامه دیگری است که ذیل این پروژه در حال اجرا است. از سال 1395 تا کنون نیز با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 23 شتابدهنده ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "به یاری 8 شرکت دانش بنیان 117 محصول اولویت دار زیستی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به یاری 8 شرکت دانش بنیان 117 محصول اولویت دار زیستی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید