شگرد قدیمی کارفرماها برای نپرداختن حق و حقوق کارگران در آستانه سال جدید خبرنگاران

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، یک فعال کارگری با بیان اینکه بخش زیادی از کارگران از لحاظ معیشت به مرز فلاکت سقوط کرده اند گفت: 93درصد کارگران برای تمدید قرارداد برای سال آینده نگران هستند.

شگرد قدیمی کارفرماها برای نپرداختن حق و حقوق کارگران در آستانه سال جدید خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ خرید اینترنتی، حمیدرضا امام قلی تبار درباره امنیت شغلی کارگران گفت: این روز ها طبقه آسیب پذیر و عمددتاً کارگر کشورمان درگیر شدیدترین فشار های اقتصادی هستند. تورم کمرشکن 200 درصدی میدانی در اقلام معیشتی، خط فقر را برای یک خانوار 4 نفره به بیش از ده میلیون تومان رسانده است، در حالیکه حقوق ماهیانه آن ها فقط میتواند جوابگوی یک سوم نیاز های حداقلی شان باشد.

وی ادامه داد: درک چنین مطلبی یعنی، کارگران به مرز فلاکت سقوط کرده و در چنین شرایطی برای زنده ماندن تلاش می نمایند. در این میان علاوه برمشکلات فوق دغدغه دیگری بر دوش کارگران سنگینی میکند و آن عدم امنیت شغلی آنان است، زیرا قریب به اتفاق نیروی کار کشور (93%) قرارداد موقت هستند. ابهام در عدم تمدید قرارداد آنان برای سال جدید از سوی کارفرماها، ضربات روحی و روانی زیادی بر آنان تحمیل می کند. در حقیقت با اینکه نیروی کار از سر ناچاری خواسته های خود را به زنده ماندن خود و خانواده اش تقلیل داده است، باز هم نمی تواند برای تثیبت خود هم امیدوار به آینده باشد. زیرا از هم اکنون زمزمه تعطیلی کارگاه و ابهام در تمدید قراردادش برای سال جدید از سوی برخی کارفرما نما ها جهت تقلیل خواسته نیروی کار و مهار آنان در محل کار به گوش می رسد.

امام قلی تبار گفت: بدون شک کارگر یا کارمندی که در طول دوره خدمت خود دغدغه شغلی و ناامنی ناشی از آن را دارد نمی تواند نیروی مؤثر و کارآمدی برای مجموعه خود به حساب آید. یافته های جدید محققان نشان می دهد افرادی که بیش از چهار سال در معرض ناامنی شغلی قرار گرفته اند، ازنظر عاطفی دچار بحران شده، پایداری شخصیتی کمتری داشته و به میزان قابل توجهی ناسازگارتر خواهند بود.

این فعال کارگری اضافه نمود: این مطالعات که بر پایه شواهد در حال رشد در مورد پیامد های منفی ناامنی شغلی اجرا شده اند، فارغ از اینکه کاهش کیفیت راندمان کاری را به دنبال خواهد داشت. کانون خانواده را هدف قرارداده و ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که افرایش سن ازدواج، طلاق، اعتیاد از جمله بازخورد های آن خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر آن استرس ایجاد شده ناشی از عدم امنیت شغلی در حالت خوشبینانه حداقل کور سوی امید به آینده را در بین کارگران و خانواده آن ها خاموش خواهد کرد. زیرا یقیین دارند که در این کارزار تنها بوده حمایت نماینده ای برای آن ها وجود ندارد که اگر اینچنین بود شرایط حال حاضر قشر کارگر قطعاً بدین منوال نبوده است.

امام قلی تبار ادامه داد: نبود تضمین در امنیت شغلی کارگران با بهانه هایی همچون نبود چشم انداز روشنی همچون حمایت از تولیدو سرمایه گذاری از کارفرمایان و اثرگذاری تحریم های دشمنان از سوی دولت در حال اجرا میباشد. اما کارگران میدانند که این چالش محصول سوء مدیریت و تلاش مدعی آن است که هنوز هم برای دفاع از اقشار آسیب پذیر جامعه رگ های غیرتشان متورم میشود و به طرز محسوسی در سقوط وحشتناک به مرز فلاکت کارگران سهم اساسی داشته اند.

وی بیان نمود: امید است فرمایشات رهبر انقلاب مسئولین مرتبط را از خواب غفلت بیدار نماید تا بتوانند برای قشر کارگر و چالش های قابل لمسی همچون معیشت، امنیت شغلی پایدار، فارغ از بهانه های نخ نما، ساختاری انقلابی طراحی و پیاده سازی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شگرد قدیمی کارفرماها برای نپرداختن حق و حقوق کارگران در آستانه سال جدید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد قدیمی کارفرماها برای نپرداختن حق و حقوق کارگران در آستانه سال جدید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید