زیان سنگین پوشاک فروشان کرمانشاه از کرونا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران/کرمانشاه به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه، بیش از 2500 واحد صنفی عرضه پوشاک در کرمانشاه به دلیل زیان های چند صد میلیونی ناشی از شیوع بیماری کرونا چوب حراج به اجناس مغازه های خود زده اند.

زیان سنگین پوشاک فروشان کرمانشاه از کرونا

حسین بیات در گفت و گو با وبلاگ خرید اینترنتی، با بیان اینکه رسته پوشاک یکی از مهمترین گروه هایی بود که با شیوع بیماری کرونا به شدت آسیب دید، گفت: واحدهای فروش پوشاک، عمده فروش را در بازار شب عید دارند که این بازار را از دست دادند و ضرر زیادی کردند.

وی با بیان اینکه مغازه های کوچکتر عرضه پوشاک بین صد تا 200 میلیون تومان ضرر نموده اند، اضافه نمود: این رقم برای مغازه های بزرگتر تا یک میلیارد تومان هم بوده است.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه یادآور شد: مسئله ای که شرایط صنف پوشاک را حاد می نماید فصلی بودن انواع لباس است که باعث می گردد لباسی که مربوط به فصل بهار است را دیگر نتوانیم برای تابستان بفروشیم و مدل آن برای سال دیگر نیز قدیمی و غیرقابل استفاده است.

بیات گفت: روی هم ماند اجناس بهاری در لباس فروشی های کرمانشاه باعث شده مغازه دارن نتوانند اجناس تابستانی تهیه نمایند.

بیات تاکید نمود: به علاوه پوشاک زمان مصرف دارد و پس از آن دیگر فروش نمی رود، اما سایر واحدهای صنفی اگر اجناس در مغازه هایشان بماند می توانند آن را با قیمت بیشتری در آینده بفروشند.

وی اضافه نمود: به زودی شاهد برگشت خوردن چک های لباس فروشان کرمانشاه هستیم که بسیاری از آنها مستاجر هستند و کرایه مغازه و هزینه آب و برق را هم نمی توانند پرداخت نمایند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه از درخواست تعداد زیادی از این واحدها برای حراج و فروش فوق العاده اطلاع داد تا بتوانند بخشی از زیانی که دیده اند را جبران نمایند و گفت: لباس فروشان حاضرند اجناس خود را به یک دوم قیمت هم بفروشند.

وی خواهان حمایت ویژه از صنف تریکو و پوشاک کرمانشاه شد و اظهار کرد: این رسته به لحاظ تعداد 2500 عضو که دارد سهم زیادی از اشتغالزایی حوزه اصناف را به خود اختصاص می دهند و نباید اجازه بدهیم این اشتغالزایی از دست برود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه بخگرددگی مالیات، عوارض شهرداری و ... را برای جبران خسارت واحدهای صنفی کافی ندانست و گفت: باید از تسهیلات کم بهره ای که برای حمایت از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده، سهمی را هم به اصناف بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زیان سنگین پوشاک فروشان کرمانشاه از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان سنگین پوشاک فروشان کرمانشاه از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید