رشد نسبت پرستار به تخت بیمار از 2 دهم به 8 دهم رسید

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرگزاری خبرنگاران- نسبت پرستار به تخت بیمار از 2 دهم در ابتدای انقلاب به 8 دهم در حال حاضر رسیده است.

رشد نسبت پرستار به تخت بیمار از 2 دهم به 8 دهم رسید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خرید اینترنتی، دکتر محمد میرزابیگی در نشست روز جهانی پرستار 12می با اشاره به زحمات بی بدیل جامعه پرستاری در بیش از 14 ماه مبارزه با همه گیری کرونا اضافه کرد: بالغ بر 100 هزار ابتلا در جامعه پرستاری و بیش از 120 شهید پرستار در جدال با ویروس کرونا به جای مانده است و 6 تا 7 هزار پرستار بصورت پیاپی به این بیماری مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: شباهت این ایثار و از خودگذشتگی به دوران دفاع مقدس نقش بی بدیل پرستاران و فدا شدن سلامت آنها برای نجات بیماران است.

رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه وبلاگ خرید اینترنتی هم دوشادوش پرستاران در انعکاس زحمات و کوشش جامعه پرستاری نقش داشتند و جان بر کف اطلاع رسانی کردند اضافه کرد: بدون نقش رسانه ها مهار کرونا در همین سطح هم ممکن نبود.

آقای میرزابیگی گفت: در نیم قرن گذشته از ابتدای انقلاب تا کنون،از یک دانشکده پرستاری در ابتدای انقلاب به 195 دانشکده پرستاری بالغ بر 160 هزار دانشجوی پرستاری رسیده ایم که در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می نمایند.

وی ادامه داد: در دوره کارشناسی 14 رشته مقطع و در دوره دکتری 14رشته محل داریم که نشاندهنده باز بودن راستا تحصیلات تکمیلی در رشته پرستاری است.

آقای میرزابیگی اضافه کرد: هم اکنون اگر پرستاری مهارت دارد و توانایی ادامه تحصیل دارد در اولویت تحصیلات تکمیلی بعلت مهارت عملی ما قرار گرفته است .

رییس سازمان نظام پرستاری گفت: در ابتدای انقلاب، پرستاری که سواد دانشگاهی داشته باشد نسبت به تخت بیمار 2 دهم بود که الان این نسبت به 8 دهم رسیده است.

وی با بیان اینکه کرونا در ابتدا نه دارو و درمان داشت نه روش پیگیری مشخصی ادامه داد: به بیانی فقط و فقط پرستاران بودند که بحران کرونا را در ابتدا مدیریت کردند.

آقای میرزابیگی اضافه کرد: پرستاری جامع نگر نوعی از پرستاری متناسب با احتیاجهای روز جامعه با ارایه خدمات پرستاری در منزل و متناسب با احتیاج بیماران در خارج از بیمارستانهاست که در کشور ما هم در حال پیگیری و گسترش است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رشد نسبت پرستار به تخت بیمار از 2 دهم به 8 دهم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد نسبت پرستار به تخت بیمار از 2 دهم به 8 دهم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید