دریاچه ولشت و بازدید از چشم اندازهای این منطقه فوق العاده زیبا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، دریاچه ولشت، دریاچه ای با چشم اندازهای دوست داشتنی و خارق العاده در استان مازندران که دارای آب های شیرین است این دریاچه در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی منطقه ییلاقی کلاردشت واقع شده است چشم اندازهای این دریاچه کوهستانی از زیبایی های بسیار زیادی برای علاقه مندان برخوردار است. چشم اندازهای این دریاچه بسیار بی نظیر است به ویژه در فصل های بهار که می توانید چشم اندازهای مجذوب کننده تری از آن را مشاهده کنید این منطقه کوهستانی جاذبه های شگفت انگیزی دارد و ره ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می نماید. جالب است بدانید که این دریاچه در شمار 10 دریاچه آب شیرین ایران قرار گرفته است محیط زیست این منطقه غنی و ارزشمند است و تشکیل شده از گونه های مختلف پرندگان دریایی است آبزیان نیز گونه هایی از حیوانات این منطقه را تشکیل می دهند تنوعی که در زیستگاه حیوانی و جانوری اینگونه از منطقه ها وجود دارد موجب مجذوب کنندهیت های بیشتری در این منطقه شده است. این دریاچه از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه این مقاله می توانید از جاذبه های شگفت انگیز را بشناسید.

دریاچه ولشت و بازدید از چشم اندازهای این منطقه فوق العاده زیبا

آشنایی با دریاچه ولشت مازندران:

با بازدید از این دریاچه می توانید از نزدیک زیستگاه آن را نیز بشناسید این منطقه دارای گونه های مختلفی از پرندگان و جانوران است متاسفانه در سال های اخیر تعداد زیاد گردشگران و جهانگرد ها در این منطقه موجب آسیب های زیادی در این منطقه شده است از سویی موجب شده تا زیست بوم این دریاچه نیز دچار تحولات و تغییراتی گردد همین موضوع نیز زندگی جانوری در این منطقه را به خطر انداخته است. این منطقه از تماشای های مرزن آباد محسوب می گردد و یک منطقه جهانگردی و تفریحی مشهور مسحوب می گردد.

واقع شدن این دریاچه در جهت جاده چالوس و کلاردشت موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه ها سفر نمایند از سویی نزدیک بودن این دریاچه به شهر مرزن آباد موجب پیشرفت های جهانگردی در این منطقه ها شده است. جالب است بدانید که این دریاچه با ویژگی های شگفت انگیز خود در سال 1388 به وسیله سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی آثار طبیعی و ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه های تفریحی و امکانات دریاچه:

این دریاچه دارای امکانات تفریحی متعددی است ماهی گیری، شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری این امکان را به گردشگران می دهد تا تجربیات زیادی از سفرهای خود به این منطقه ها داشته باشند بعلاوه تنوع سفر را برای آن ها بیشتر می نماید. اگر از علاقه مندان به قایق سواری هستید این امکان برای شما ایجاد شده است و می توانید در سفر خود به این دریاچه تماشای از قایق سواری لذت ببرید. تماشای چشم اندازهای تماشای که در اطراف این دریاچه واقع شده اند دارای شگفتی های زیادی می باشند و چشم اندازهای کوهستانی در این منطقه ها را توسعه داده اند.

در فصل های مختلفی از سال چشم اندازهای این منطقه تماشای تر می گردد به ویژه در فصل های بهار و تابستان که زیبایی های خاص خود را دارد از سویی جهت آسفالته و جاده راحت در این منطقه امکان سفر را برای گردشگران بیشتر نموده است.

ویژگی های دریاچه:

این دریاچه از ویژگی های منحصر به فردی برای گردشگران و جهانگردان برخوردار می باشد این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است و به علت واقع شدن در دامنه های البرز دارای طبیعت ویژه ای است این میراث طبیعی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است و در هر فصلی علاقه مندان خاص خود را دارد. این منطقه ییلاقی می تواند جاذبه های طبیعی و فرهنگی متعددی داشته باشد و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در مازندران است. دریاچه ولشت یکی از مکان های تماشای مازندران است که می توانید از آن تماشا کنید.

همانطور که می دانید کلاردشت یکی از منطقه ها ییلاقی در استان است که به علت قرار گرفتن دریاچه زیبای ولشت اهمیت زیادی از نظر گردشگری دارد نزدیک بودن این دریاچه به تخت سلمیان نیز موجب اهمیت آن شده است علم کوه نیز یکی دیگر از جاذبه هایی است که در اطراف این دریاچه می باشد و زیبایی های زیادی را به خود اختصاص داده است.

تحقیقات نشان می دهد یک تیم غواصی هفت نفره مساحت و عمف این منطقه را در سال 93 تخمین زده اند عمق این دریاچه 22 متر و وسعت آن 28 متر است این دریاچه یک گودال بزرگ با خاصیت رانشی است آب این دریاچه به وسیله برف و باران و چشمه های زیر زمینی تامین می گردد بعلاوهی در بعضی از فصل های سال حجم آب های باران در این منطقه بیشتر می گردد.

آشنایی با پوشش های گیاهی منطقه:

این منطقه از پوشش های گیاهی ویژه ای برخوردار است چندین نوع درخت، بوته های کوچک و درختان نی در این منطقه تنوع زیستی این منطقه را بیشتر نموده اند این منطقه از نظر موقعیت های پرندگان نیز دارای موقعیت مناسبی است و گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر در این منطقه زندگی می نمایند. از آبزیان این منطقه می توان به جلبک ها، مار ماهی، مار آبی، ماهی کولی و … اشاره کرد.

منبع: دیجیاتور

به "دریاچه ولشت و بازدید از چشم اندازهای این منطقه فوق العاده زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ولشت و بازدید از چشم اندازهای این منطقه فوق العاده زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید