خبرنگاران مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با استاندار خراسان رضوی ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با حضور در استانداری خراسان رضوی، با استاندار این استان ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با استاندار خراسان رضوی ملاقات کرد

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی، در این ملاقات محمدصادق معتمدیان و سیاوش امیرمکری بر تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاهی این استان، برنامه ریزی برای برطرف آلودگی صوتی، تکمیل فرودگاه گناباد و افزایش سطح خدمات به زائران امام رضا (ع) تاکید و موانع موجود را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

طرح محوطه سازی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با 190 میلیارد ریال اعتبار و ارزش به روز 560 میلیارد ریال در حجم عملیات 170 هزار متر مربع با هدف تسهیل دسترسی مسافران در امسال عملیاتی شد.

با اجرای این پروژه، دو هزار و 300 فضای توقفگاهی خودرو ایجاد شد همچنین ایجاد راستا عبور آزاد و خط تاکسیرانی در راستای سهولت تردد مسافران از دیگر بخش های این پروژه بود.

همچنین برای نخستین بار فضای توقفگاهی برای افراد معلول و راستا دسترسی آنها به ترمینال مسافربری در نزدیک ترین محل نهاده شد.

قبل از شیوع کرونا روزانه 40 هزار مسافر به وسیله فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه جا می شدند و این فرودگاه 540 هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور بود که به طور میانگین روزانه 180 پرواز و در زمان اوج مسافرت ها تا 250 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شد.

همچنین ساخت فرودگاه شهرستان گناباد با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در حال اجرا است که تا به امروز افزون بر 300 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

باند و ساختمان امنیت پرواز فرودگاه گناباد به اتمام رسیده و احداث ساختمان ترمینال مسافری آن از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

محوطه سازی، دیوارکشی و آسفالت راه دسترسی فرودگاه گناباد در دست اقدام است و مناقصه محوطه سازی آن بعد از تکمیل ساختمان ترمینال مسافری فرودگاه انجام می گردد.

اعتبار تخصیصی برای احداث راه دسترسی و محوطه سازی فرودگاه گناباد 70 میلیارد ریال ذکر شده است.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال 1372 شروع شد و تا سال 1383 فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن موقع تا ابتدای سال 1395 بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.

مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیر ماه 1394 به وسیله مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور ماه این سال گودبرداری، بتن ریزی و فونداسیون سالن فرودگاه انجام شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با استاندار خراسان رضوی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با استاندار خراسان رضوی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید