جنگل اولنگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی شاهرود است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جنگل اولنگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی شاهرود است.

جنگل اولنگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی شاهرود است

جنگل اولنگ در 80 کیلومتری شمال شرق شاهرود واقع شده و از منطقه ها نمونه گردشگری مصوب شهرستان شاهرود محسوب می گردد. این جنگل دارای درختان جنگلی متنوع و تنوع جانوری است. این جنگل در جاده شاهرود به آزاد شهر با مختصات جغرافیایی 57 و 54 تا 12 و 55 شرقی و 42 و 36 تا 50 و 36 عرض شمالی قرار گرفته است و ادامه جنگلهای سرسبز شمال کشور است. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع این منطقه در حد فاصل بین دو کلان اقلیم خشک و نیمه خشک و مرطوب و نیمه مرطوب واقع شده که این امر باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری شده است.

از گیاهان درختی این جنگل میتوان بلوط، ممرز افرا، یردار، توسکا، آزاد داغداغان و از گیاهان مرتعی گونه های، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر را نام برد. این منطقه از معدود منطقه های است که رشته کوه البرز در این ناحیه به حداقل عرضی خود رسیده و تقریباً از یک شاخه اصلی تشکیل شده است. از جانوران این منطقه میتوان خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته، قرقاول را نام برد.

منبع: همگردی

به "جنگل اولنگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی شاهرود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل اولنگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی شاهرود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید