بهبود عملکرد بازی های قدیمی در ویندوز 11

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مایکروسافت قصد دارد ویژگی های نوی به سیستم عامل نو خود، ویندوز 11 اضافه کند. یکی از این ویژگی ها بهینه سازی ها و بهبود های مهم در پشت صحنه بازی های رایانه ای می باشد. این غول نرم افزاری قصد دارد برنامه Xbox HDR Game Calibration خود را به ویندوز 11 بیاورد و بازی های قدیمی تر را با تاخیر ورودی کمتر، HDR اتوماتیک و نرخ تنو متغیر (VRR) اجرا کند.

بهبود عملکرد بازی های قدیمی در ویندوز 11

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، برنامه آینده Windows HDR Calibration به گیمر های رایانه شخصی اجازه می دهد تا درست مانند Xbox دقت رنگ و ثبات صفحه نمایش HDR را بهبود ببخشند. این ویژگی شامل سه الگوی آزمایشی برای کالیبراسیون کارآمد HDR خواهد بود و آزمایش کنندگان ویندوز 11 می توانند پیش از انتشار عمومی به برنامه ها دسترسی پیدا کنند.

ویندوز 11 با ویژگی Auto HDR از کنسول های Xbox Series X / S عرضه می شود و مایکروسافت اکنون در حال اجرا برخی بهینه سازی ها برای بازی های پنجره ای است که باعث می شود از Auto HDR و VRR پشتیبانی کنند. به گفته مایکروسافت، بهینه سازی ها همچنین می توانند تأخیر قابل توجهی را برای بازی های قدیمی تر که در حالت پنجره اجرا می شوند، بهبود بخشند. یک تنظیم تازه Optimizations for windowed games در بخش گرافیکی رابط تنظیمات ویندوز 11 وجود دارد که برای بازی های قدیمی DirectX 10 و DirectX 11 اعمال می شود.

در حالی که در گذشته مجبور بودید بازی ها را به صورت تمام صفحه اجرا کنید تا از تمام مزایای تاخیر و عملکرد آن استفاده کنید، مایکروسافت تغییراتی را در DirectX در هر دو ویندوز 10 و ویندوز 11 ایجاد کرده است تا بازی های در حال اجرا در حالت پنجره ای را تقویت کند. هانا فیشرمی گوید این بهینه سازی تازه به طور خاص برای بازی های پنجره دار و بدون حاشیه اعمال می شود، زیرا وقتی در حالت تمام صفحه اجرا می شوند بدلیل وجود بهینه سازی مشابهی که از قبل وجود دارد، این تنظیمات تازه بدون توجه به حالتی که در حال اجرای آن است یک تجربه ثابت را به ارمغان می آورد.

این بهینه سازی های تازه نحوه ارائه یک بازی روی نمایشگر را به مدلی مدرن تر ارتقا می دهند. با قابلیت های تازهی که ویندوز 11 برای بازی های آنلاین ارائه می دهد، ویژگی هایی مانند صدا برای بازی های قدیمی امیدوارکننده تر خواهد بود، اما ممکن است باگ ها و مسائلی نیز داشته باشد. مایکروسافت این هفته به گیمر های رایانه شخصی این امکان را می دهد که در بیلد های آزمایشی ویندوز 11 از این بهینه سازی ها استفاده کنند و می توانند در صورت مسئله ای، بازی ها یا برنامه های خاصی را حذف کنند.

فیشر می گوید: ما برنامه هایی را که به صورت پیش فرض دارای مسائل شناخته شده هستند غیرفعال می کنیم تا مطمئن شویم که بهترین تنظیمات را بدون نیاز به حدس زدن در مورد آنچه ممکن است اشتباه باشد، داشته باشیم. مایکروسافت به تازگی آزمایش این افزودنی های تازه بازی را در ویندوز 11 آغاز کرده است، بنابراین ممکن است ماه ها طول بکشد تا آن ها به طور کامل در دسترس همه کاربران قرار گیرند. این سازنده نرم افزار در اوایل این هفته فاش کرد که اکنون در حال برنامه ریزی برای ارائه ویژگی های تازه ویندوز 11 می باشد.

منبع: theverge

منبع: فرارو

به "بهبود عملکرد بازی های قدیمی در ویندوز 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود عملکرد بازی های قدیمی در ویندوز 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید