اعضای مجلس عراق: کابینه الکاظمی در شرف تکمیل است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، اعضای مجلس عراق اعلام کردند که تکلیف چند کرسی وزارتی به جامانده از کابینه جدید عراق به زودی تعیین می گردد.

اعضای مجلس عراق: کابینه الکاظمی در شرف تکمیل است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خرید اینترنتی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در حال تکمیل کابینه جدید عراق است و همچنان با گروه های سیاسی برای یکسره شدن تکلیف چند کرسی وزارتی خالی در حال رایزنی است.

مضر السلمان عضو ائتلاف سائرون گفت: نخست وزیر به گروه های سیاسی به طور غیر رسمی اطلاع داده که پرونده کرسی های خالی وزارتی تکمیل شده است و احتمالا روز چهارشنبه یا پنجشنبه آن را به مجلس ارائه می دهد.

السلمان تاکید نمود: مجلس همین هفته به بقیه کابینه الکاظمی رای می دهد اما هیئت رئیسه مجلس هنوز موعد جلسه رای گیری را معین ننموده است.

این عضو مجلس گفت: نخست وزیر درصدد است درخواستی را به ریاست مجلس برای معین موعد برگزاری جلسه آینده رای گیری درباره کابینه ارائه دهد زیرا تکلیف متصدیان همه هفت وزارتخانه یکسره خواهد شد.

طی روزهای گذشته الکاظمی مذاکرات خود را با روسای گروه های سیاسی برای تکمل کابینه و برطرف اختلافات بر سر اسامی نامزدها فشرده نموده بود.

یحیی المحمدی عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای عراقی القوی العراقیه(اهل تسنن) هم تایید کرد که مجلس طی هفته جاری به نامزدهای الکاظمی برای تصدی وزارتخانه های به جامانده رای خواهد داد و اسامی نامزدها از سوی نخست وزیر و گروه های سیاسی پس از مذاکرات میان دو طرف در شرف تکمیل است.

این در حالی است که امروز سعد الکعبی تحلیل گر سیاسی عراق گفته بود که احتمالا کابینه مصطفی الکاظمی تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور ناقص باقی خواهد ماند و درگیری فراکسیون های سیاسی در قبال پست ها وزارتی باقی مانده، عمیق تر از آن است که طی روزهای اندک آینده حل و فصل گردد.

نخست وزیر جدید عراق به دلیل خالی ماندن پست های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، 23 اردیبهشت سرپرست هایی برای این وزارت خانه های بدون وزیر انتخاب کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اعضای مجلس عراق: کابینه الکاظمی در شرف تکمیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای مجلس عراق: کابینه الکاظمی در شرف تکمیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید