استفاده از چمدان های هوشمند ممنوع!

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، روز آدینه گذشته، خطوط هواپیمایی امریکا اظهار داشت که استفاده از چمدان هوشمند با پاوربانک های باتری لیتیوم یونی در سفر ممنوع هستند؛ مگر این که در صورت احتیاج به بازرسی کیف، باتری را بتوان جدا کرد.

استفاده از چمدان های هوشمند ممنوع!

این روزها استفاده از کیف ها و چمدان های هوشمند روز به روز در سر تا سر جهان پرطرفدارتر می شوند. بیشتر ساک ها و چمدان هایی که مسافران با خود حمل می نمایند مجهز به باتری یدک برای شارژ کردن دستگاه های الکترونیک در هنگام سفر هستند. برخی از چمدان ها حتی ردیاب جی.پی.اس، برچسب یا قفل الکترونیک، اتصال بلوتوث یا وای-فای هم دارند. تعجب نکنید اما برخی از چمدان ها را می توان مانند اسکوتر راند و سوارشان شد.

با این که بسیاری از کیف های هوشمند مانند ساک مسافرتی Raden A22 باتری جداشدنی دارند و سیاست های تازه خطوط هواپیمایی امریکا را نقض نمی نمایند، اما برخی دیگر باتری های غیرقابل جدا شدن دارند. مثلاً مدلی از چمدان ها به نام Modobag که خیلی هم قیمت بالایی دارد و چرخ دار هم هست باتری جداشدنی ندارد.

قانون تازه خطوط هواپیمایی امریکا از 15 ژانویه 2018 اعمال خواهد شد. اگر باتری قابل جدا شدن باشد، چمدان ها و کیف های هوشمند قابل بازرسی خواهند بود. بدین ترتیب، اگر چمدان با باتری قابل تعویض به داخل کابین هواپیما فرستاده گردد، باتری داخل چمدان باقی خواهد ماند. اما مسافران وقتی در کابین هواپیما هستند باید چمدان را خاموش نمایند تا به علت برخورداری از باتری لیتیومی مغایر با قوانین فدرال عمل ننمایند.

اپراتورها و خطوط هواپیمایی گوناگون از قرار دادن باتری های لیتیوم یون در محموله و بار هواپیما خودداری می نمایند زیرا احتمال آتش گرفتن این باتری ها و منفجر شدن در هنگام پرواز هواپیما وجود دارد.

طبق بیانیه خطوط هواپیمایی امریکا، برای مدیریت امنیت و رفع کردن احتمال خطر، همواره روش های بهبود ایمنی در نظر گرفته می گردد و تیم امنیت در امریکا به شیوه انحصاری خود چنین کیف هایی را تحت بازرسی و ارزیابی قرار می دهد.

این سیاست تازه در تمامی پروازهای خطوط هواپیمایی American Airlines و American Eagle اعمال خواهد شد.

منبع: فوت و فن / travelandleisure.com

به "استفاده از چمدان های هوشمند ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از چمدان های هوشمند ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید