احتمال حضور مردم در جشنواره فیلم فجر به کجا رسید؟ ، جای خالی صف های خرید بلیت و اکران های شبانه در فجر سی و نهم

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، فروکش کردن موج شیوع کرونا در کشور این احتمال حضور مردم در جشنواره فجر را بالا برده و هفته گذشته جلساتی درباره نحوه فروش بلیت برای سینما های مردمی و نیز ساز و کار اجرایی این بخش در جشنواره سی و نهم برگزار شده است.

احتمال حضور مردم در جشنواره فیلم فجر به کجا رسید؟ ، جای خالی صف های خرید بلیت و اکران های شبانه در فجر سی و نهم

گروه فرهنگ و هنر وبلاگ خرید اینترنتی؛ کمتر از ده روز دیگر تا آغاز جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی در کشور باقی مانده است. جشنواره ای که سال جاری در شرایط متفاوتی برگزار خواهد شد و البته هنوز هم خبر دقیقی از نحوه برگزاری آن از سوی روابط عمومی جشنواره منتشر نشده است. شیوع کرونا باعث شد تا مسئولان برگزاری جشنواره سه شیوه را برای برگزاری در شرایط متفاوت کرونایی شکور در نظر بگیرند. پیش از این قرار بود تا فیلم ها صرفا با حضور عوامل، داوران و اهالی رسانه اکران شود، اما بهبود اوضاع اغلب شهر ها در چندهفته گذشته احتمال برگزاری اکران های عمومی را نیز بالا برده است.

هفته گذشته کیانوش جهانپور رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در در دبیرخانه سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، از ستاد برگزاری و بخش های مختلف اجرایی جشنواره بازدید کرد و درباره شیوه برگزاری جشنواره گفت: این انتظار که جشنواره مانند سال های قبل برگزار شود طبیعتا وجود ندارد. اگرچه به واسطه محدودیت هایی که اعمال شده، شرایط مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا با نزدیک شدن به روز های برگزاری جشنواره بهبود پیدا کرده است، اما نکته مهم آن است که این موضوع وجهی شکننده دارد و این شکنند گی در اوضاع، این هشدار را باقی می گذارد که رعایت پروتکل های بهداشتی، شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی باید صورت بگیرد لذا جشنواره سال جاری تفاوت عمده ای با کلیه ادوار گذشته خود دارد. البته ممکن است در این اوضاع ظرفیت های جدیدی هم در ارتباط با مخاطب به وجود بیاید. اما جشنواره سی و نهم با محدودیت ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد برگزار خواهد شد و امیدواریم جشنواره در سال آینده به روال سال های قبل خود بازشود و یک استقبال حداکثری از سوی مخاطبانش داشته باشد. نکته ای که قاعدتاً در سال جاری مقدور نیست.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی ونهمین جشنواره فیلم فجر هم پیش از این گفته بود که احتمال حضور مردم در سینما ها برای دیدن فیلم های جشنواره فجر وجود دارد.

با این شرایط و فروکش کردن موج شیوع کرونا در کشور به نظر می رسد این احتمال تقریبا قطعی است و هفته گذشته جلساتی درباره نحوه فروش بلیت برای سینما های مردمی و نیز ساز و کار اجرایی این بخش در جشنواره سی و نهم برگزار شده است.

دست اندرکاران دبیرخانه جشنواره فجر جلساتی را با صاحبان سامانه های آنلاین فروش بلیت با موضوع سمفا داشته اند تا برنامه ریزی ها برای انجام بلیت فروشی مردمی صورت بگیرد. سال جاری به دلیل کرونا و محدودیت ها قرار نیست مثل سال های گذشته بلیت های بخش مردمی به صورت سری فروخته شود و مخاطبان باید بلیت ها را تکی بخرند.

بلیت فروشی جشنواره سال جاری الکترونیکی خواهد بود و خبری از صف های خرید بلیت در مقابل سینما ها نیست. همینطور قرار است تا مثل سال های گذشته یک سامانه خاص به صورت انحصاری متولی فروش بلیت نباشد و انحصار فروش بلیت اینترنتی شکسته شود.

همچنین قرار است هر سامانه ای که تمایل به بلیت فروشی در جشنواره دارد درخواست خود را اعلام و نیاز های فنی خود را در این مدت آماده کند. ضمن اینکه در مدت باقی مانده باید ساز و کار سمفا و نواقص فنی آن بررسی و آماده میزبانی و خرید بلیت شود.

به منظور حفظ پروتکل های بهداشتی و انجام ضدعفونی سالن های سینما فاصله بین سانس ها بیش از یک ساعت خواهد بود در این فرآیند بر خروج نفرات قبلی از سالن و ساماندهی ورود افراد جدید نیز نظارت می شود.

با این وجود هنوز درباره تعداد بلیط ها و ظرفیت دقیق سینما ها برای میزبانی از مردم و همینطور زمان آغاز فروش بلیط سازو کار مشخصی اعلام نشده است. علاوه بر این وجود منع تردد شبانه را هم باید به تفاوت های این دوره از جشنواره اضافه نمود. سال های قبل با وجود سانس های فوق العاده و استقبال مردم اکران ها تا نیمه شب هم ادامه داشت، اما سال جاری شرایط تازه اجازه اکران بیش تر از 9 شب را نخواهد داد و در نظر دریافت فاصله بین سانس ها برای ضد عفونی سالن ها احتمالا تعداد اکران ها نیز محدود خواهد بود.

از طرف دیگر و با وجود تعطیل بودن سالن های سینما در بیشتر زمانی که از شیوع کرونا در کشور می گذرد نمی شود تحلیل دقیقی از میزان استقبال مردم برای حضور در سینما ها داشت. با این حال حضور مردم در سینما ها در دو هفته ای که از باز شدن درب سالن ها با اکران محدود می گذرد نشان می دهد که دوستداران سینما به احتمال زیادی در انتظار دیدن فیلم های جشنواره روی پرده با و اعلام رسمی دبیرخانه جشنواره برای استقبال از فجر هستند. سازوکاری که در درجه اول باید سلامت جامعه را در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمال حضور مردم در جشنواره فیلم فجر به کجا رسید؟ ، جای خالی صف های خرید بلیت و اکران های شبانه در فجر سی و نهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حضور مردم در جشنواره فیلم فجر به کجا رسید؟ ، جای خالی صف های خرید بلیت و اکران های شبانه در فجر سی و نهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید