آمادگی مسکو برای اصلاح روابط دوجانبه با بروکسل

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ملاقات با مقامات دفتر سیاست خارجی این سازمان، درباره اقدام ضدتحریمی مسکو در پاسخ به تحریم های غربی شرح داده و آمادگی طرف روسی برای اصلاح روابط دوجانبه را مورد تأیید قرار داد.

آمادگی مسکو برای اصلاح روابط دوجانبه با بروکسل

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از خبرگزاری نووستی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه در رابطه با اعمال اقدامات ضدتحریمی مسکو علیه مقامات اروپایی، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در این سازمان را برای دیدار با دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا احضار کرد.

در جریان این دیدار، اعتراض رسمی اتحادیه اروپا به تصمیم دولت روسیه برای اعمال تحریم هایی علیه 8 شهروند اروپایی و محدودیت هایی برای کشورهای غیردوست در خاک روسیه، به دیپلمات روسی ابلاغ شده و نسبت به عواقب چنین اقداماتی برای روابط دوجانبه ابراز نگرانی گشت.

انتظار می رود که وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در تاریخ 10 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) موضوع پاسخ مشترک به تحریم های اخیر روسیه را آنالیز نمایند.

دفتر نمایندگی دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل نیز اعلام نمود که ولادیمیر چیژوف در جریان حضور خود در دفتر سیاست خارجی این سازمان در مورد تدابیر در نظر گرفته شده از سوی مقامات مسکو در پاسخ به اقدامات یکجانبه اتحادیه اروپا شرح داده و بر اهمیت اصلاح روابط دوجانبه بر اساس منافع مشترک تأکید کرد. وی بار دیگر آمادگی طرف روسی برای کار در این جهت گیری را مورد تأیید قرار داد.

طبق این اطلاعات، در جریان مذاکرات چیژوف با مقامات اتحادیه اروپا، شرایط کنونی در روابط مسکو و بروکسل مورد آنالیز قرار گرفته و نسبت به گرایشات منفی و تیرگی اخیر مناسبات ابراز تأسف شد.

وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته اعلام نمود که 8 شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نمایندگان رسمی این سازمان در پاسخ به اقدامات خصمانه کشورهای غربی و تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا، از این به بعد اجازه ورود به خاک فدراسیون روسیه را نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمادگی مسکو برای اصلاح روابط دوجانبه با بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مسکو برای اصلاح روابط دوجانبه با بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید