یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می نمایند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان محمد محمدی قیداری اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 121 دانش آموز و 247 دانشجو ازخدمات توانبخشی و تامین هزینه های تحصیلی بهزیستی بهره مند هستند.

مدیرکلبهزیستی استان زنجان گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی ما آموزش درهمه مقاطع مختلف تحصیلی است، بر همین اساس حفظ و ارتقای سلامت، بهبود رفاه وکیفیت زندگی این قشر حائز اهمیت است.

ویاضافه کرد: طبق ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولان موضوع آموزشعالی افراد معلول نیازمند و آیین نامه اجرایی آن، افرادی که براساس آزمونوسع مبتنی بر سامانه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در هفت دهک اول قرار دارندو دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید هستند، می توانند از تسهیلاتمربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک بار در هر مقطع تحصیلی در سقفسنوات مجاز از آموزش رایگان بهره مند شوند.

محمدیتصریح کرد: همچنین دانشجویان مورد حمایت بهزیستی که نیازمند هستند و دردهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند و در دانشگاه های دولتی تحصیل می نمایند نیزکمک هزینه تشویقی تحصیل در هر ترم برحسب مقطع تحصیلی آنها از کاردانی تادکترا دریافت می نمایند.

مدیرکل بهزیستی استانزنجان توجه به ورزش معلولین را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: نزدیک به یک هزارنفر از افراد دارای معلولیت در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می نمایند و درمسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال آور هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار معلول زنجانی ورزشکار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید